fot. Thecity.com.pl

Gdańska firma odzieżowa LPP opublikowała swoje przychody ze sprzedaży, które w lipcu porównując do roku poprzedniego są wyższe o ok 27%. Spółka w dalszym ciągu poszukuje nowych lokalizacji, które mogły by zwiększyć plany rozwoju.

fot. Thecity.com.pl

Zarząd LPP S.A. poinformował, że skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte w lipcu 2012 roku przez GK LPP S.A. wyniosły około 287 mln zł i były wyższe od przychodów osiągniętych w lipcu 2011 roku o ok. 27%. Szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży wyniosła 48% i była większa od zrealizowanej w lipcu roku poprzedniego o około 1 punkt procentowy. Wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń – lipiec 2012 roku wyniosła ok. 1.705 mln zł. Przychody te były wyższe o 30% od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Jak zapowiada zarząd spółki, wzrost netto powierzchni sieci sklepów w 2012 roku prognozowany w oparciu o konkretne lokalizacje wyniesie około 85 tys. mkw. (25 proc.). Szacowana wartość nakładów (środki trwałe) na rozwój sieci sklepów to 180 mln zł. Firma poszukuje nowych lokalizacji, które mogą zwiększyć plany rozwoju (przy zachowaniu efektywności każdego sklepu). Znalezienie takich lokali może oznaczać, że powierzchnia wzrośnie o 100 tys. mkw

LPP S.A. jest polską firmą, która zajmuje się projektowaniem i dystrybucją odzieży. Od 2001 roku jest notowana na warszawskiej giełdzie. Spółka jest właścicielem 5 marek odzieżowych. LPP S.A. dystrybuuje odzież do dwunastu europejskich krajów z rejonu Europy Środkowej i Wschodniej. Początkowo LPP zaopatrywała hipermarkety w szyte w Azji T-shirty,  szybko jednak postawiła na rozwój własnej marki Reserved i zaczęła rozbudowywać sieć sprzedaży detalicznej. Pierwszy salon Reserved powstał w 2000 roku. Rok później było ich już 24 (o łącznej powierzchni około 7 000 m2). Obecnie jest 270 salonów – nie tylko w Polsce, lecz także w 10 innych krajach europejskich.

Przełom wieku był równocześnie przełomem dla LPP, jeszcze bowiem w 1999 roku spółka przekroczyła próg zysku netto na poziomie 100 mln złotych, a w 2000 roku przeobraziła się w firmę projektującą, produkującą i dystrybuującą odzież, która śmiało mogła konkurować z podobnymi produktami zachodnich marek.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.