Prawie 128 mln zł kosztować będą cztery dwunapędowe pociągi, które zakupi samorząd województwa pomorskiego. Napęd elektryczny i spalinowy pozwoli na łatwiejszą podróż i wyeliminuje przesiadki pomiędzy trasami elektryfikowanymi i tymi bez elektryfikacji.
– Kupujemy cztery tzw. pociągu hybrydowe. To składy, które mają napęd zarówno elektryczny, jak i spalinowy. Będzie dużo wygodniej sprawniej, ale i korzystniej dla środowiska, ponieważ podwójny napęd oznacza oszczędność paliwa i ograniczenie emisji zanieczyszczeń – mówi Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.
Umowę 15 maja podpisali marszałkowie województwa pomorskiego Mieczysław Struk oraz Leszek Bonna oraz prezes firmy NEWAG Zbigniew Konieczek. Do spalinowego i elektrycznego taboru kolejowego, którym podróżują mieszkańcy Pomorza dołączą więc wyjątkowe składy. Napęd hybrydowy umożliwia obsługę jednym składem zarówno odcinka zelektryfikowanego jak i tego bez sieci trakcyjnej.
Składy wyprodukuje polska firma NEWAG z Nowego Sącza. Cały kontrakt jest wart prawie 128 mln zł. W tej kwocie 65 mln zł stanowi dofinansowanie z Polskiego Ładu.
Składy hybrydowe będą wyglądać, jak dobrze znane Impulsy. Wyposażone maja być w klimatyzację i dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Bezpieczeństwo podróży zapewni monitoring. Na pokładzie działać będzie wi-fi i nowoczesny system dynamicznej informacji pasażerskiej.