fot. edroga.pl

Tunel pod Martwą Wisłą umożliwi przeprawę drogową łącząc Trasę Słowackiego z Trasą Sucharskiego. Do budowy tunelu użyta zostanie maszyna drążąca TBM, zbudowana w Niemczech.

fot. edroga.pl

Tunel będzie elementem budowanej Trasy Słowackiego. Połączy zachodnią część miasta z Wyspą Portową. Tunel pod Martwą Wisłą będzie długości 1377,5 m (tunel wykonywany metodą drążoną 1072,5 m). Zgodnie z przyjętymi założeniami zostaną wybudowane dwa równoległe tunele dla każdego kierunku ruchu oddzielnie z jezdniami dwupasmowymi. Tunel wykonany będzie metodą drążoną, za pomocą maszyny wiercącej TBM (Tunel Boring Machine). Maszyna waży 2,5 tys. ton, ma 90 m długości i 12,5 m średnicy. Koszt budowy maszyny to 80 mln zł.

Będzie to pierwszy w Polsce tunel drogowy budowany tą techniką. Elementy maszyny zostaną przetransportowane z Niemiec do Gdańska w listopadzie bieżącego roku. Następnie TBM zostanie zmontowany, pierwsze prace mają ruszyć na początku 2013 roku. Najpierw powstanie północna nitka. Drążenie rozpocznie się po wschodniej stronie Martwej Wisły, maszyna wydostanie się na powierzchnię w Letnicy. Zostanie zdemontowana i przetransportowana na wschodni brzeg. Tam zostanie zmontowana i rozpocznie drążenie południowej nitki.

fot.gik.gda.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.