TBM jest już gotowy. Tunel w Gdańsku za 2 lata

17 września 2012r. | Drukuj

Tunel pod Martwą Wisłą umożliwi przeprawę drogową łącząc Trasę Słowackiego z Trasą Sucharskiego. Do budowy tunelu użyta zostanie maszyna drążąca TBM, zbudowana w Niemczech.

fot. edroga.pl

Tunel będzie elementem budowanej Trasy Słowackiego. Połączy zachodnią część miasta z Wyspą Portową. Tunel pod Martwą Wisłą będzie długości 1377,5 m (tunel wykonywany metodą drążoną 1072,5 m). Zgodnie z przyjętymi założeniami zostaną wybudowane dwa równoległe tunele dla każdego kierunku ruchu oddzielnie z jezdniami dwupasmowymi. Tunel wykonany będzie metodą drążoną, za pomocą maszyny wiercącej TBM (Tunel Boring Machine). Maszyna waży 2,5 tys. ton, ma 90 m długości i 12,5 m średnicy. Koszt budowy maszyny to 80 mln zł.

Będzie to pierwszy w Polsce tunel drogowy budowany tą techniką. Elementy maszyny zostaną przetransportowane z Niemiec do Gdańska w listopadzie bieżącego roku. Następnie TBM zostanie zmontowany, pierwsze prace mają ruszyć na początku 2013 roku. Najpierw powstanie północna nitka. Drążenie rozpocznie się po wschodniej stronie Martwej Wisły, maszyna wydostanie się na powierzchnię w Letnicy. Zostanie zdemontowana i przetransportowana na wschodni brzeg. Tam zostanie zmontowana i rozpocznie drążenie południowej nitki.

fot.gik.gda.pl


Tagi: ,

Zapraszamy ponownie na www.gazetakaszubska.pl
Kontakt: [email protected]


Warning: Use of undefined constant rand - assumed 'rand' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/umedia/domains/gazetakaszubska.pl/public_html/wp-content/themes/gk02/functions.php on line 133
Komentarze do artykułu (dodaj własny »).

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu.
Jeżeli masz ochotę, rozpocznij dyskusję.
Skorzystaj z formularza znajdującego się poniżej.

Dodaj komentarz