To historyczna chwila w dziejach gdańskich inwestycji - największa w Polsce i jedna z największych w Europie, maszyna TBM „Damroka” wydrążyła tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku. Długość tunelu wynosi 1378 m. Koszt wybudowania IV zadania Trasy Słowackiego wraz z tunelem pod Martwą Wisłą to 885 mln zł.
Rozpoczęcie wiercenia tunelu pod Martwą Wisłą w Gdańsku, dokończenie budowy mostu w Kwidzynie, czy budowa systemu zarządzania ruchem Tristar w Trójmieście – to jedne z najważniejszych inwestycji drogowych w województwie pomorskim w 2013 roku.
Tunel pod Martwą Wisłą umożliwi przeprawę drogową łącząc Trasę Słowackiego z Trasą Sucharskiego. Do budowy tunelu użyta zostanie maszyna drążąca TBM, zbudowana w Niemczech.
Ogłoszony przez Gdańskie Inwestycje Komunalne wybór wykonawcy tunelu pod Martwą Wisłą w ramach przetargu, był dwa razy kwestionowany. Za trzecim razem GIK oraz jedna z firm, która zgłosiła się do przetargu (za każdym razem ta sama) porozumiały się.
„Felix Cassubia” - zbiór najpiękniejszych kolęd w nowej odsłonie. Właśnie ukazało się trzecie wydanie najpiękniejszych, profesjonalnie zaaranżowanych i nagranych w Studiu im. Czesława Niemena...