Prawie 5,5 mln zł. województwo pomorskie wyda przez najbliższe półtora roku na promocję regionu. Hasło kampanii brzmi „Pomorskie – Nabierz Kolorów”. Władze województwa chcą, by turyści odwiedzali region przez cały rok, a nie tylko latem.

Kampania ma pokazywać, że Pomorskie ma ofertę na każdą porę roku. Na wiosnę ma to być oferta aktywna, na lato – wodna, na jesień – kulturalna, a na zimę relaks, czyli wypoczynek SPA. – Nasz region jest dobry na cztery pory roku, a nie tylko na lato – powiedział Mieczysław Struk, marszałek województwa. Cel kampanii to także osiągnięcie statusu najbardziej turystycznego województwa w kraju.
[youtube_sc url=http://www.youtube.com/watch?v=EeQC9U8BGyw]
Obecnie region jest liderem jeśli chodzi o podróże długookresowe (pobyt powyżej 5 dni), a na drugim miejscu w kraju, po Małopolsce – pobyty krótkookresowe (2-4 dni). Marszałek podkreślił również, że według badań Instytutu Turystyki krajowi turyści wydają w regionie co najmniej 1,5 mld zł rocznie. Oficjalne otwarcie kampanii odbędzie się 15 kwietnia podczas Gdańskich Targów Turystycznych.
