Stadion Energa Gdańsk – tak od dziś nazywa się Stadion w Gdańsku Letnicy – największy obiekt sportowy na Pomorzu. Energa podpisała 5-letnią umowę partnerską na sponsoring tytularny ze spółką Arena Gdańsk Operator – zarządcą stadionu. Obie spółki, wspólnie z Miastem Gdańsk podpisały też list intencyjny o jeszcze większej aktywizacji stadionu i jego otoczenia.

s-460-x

Współpraca pomiędzy Grupą Energa, a jednym z największych i najbardziej rozpoznawalnych obiektów sportowych w Polsce, który zlokalizowany jest na Pomorzu, daje możliwość pełnego wykorzystania potencjału marketingowego i biznesowego obu firm. Stadion, na którym rozegrano m.in. cztery mecze UEFA EURO 2012 i zorganizowano do tej pory kilkaset eventów sportowych, rekreacyjnych, społecznych i biznesowych, będzie wizytówką wiążącą Energę z lokalnym środowiskiem. Firma zamierza także skupić wokół stadionu liczne działania sportowe, edukacyjne i kulturalne, z którymi od wielu lat obecna jest w regionie.

Dzięki trójstronnemu listowi intencyjnemu operatora stadionu, sponsora tytularnego oraz Miasta Gdańska, Stadion Energa Gdańsk zyskuje nie tylko nowych partnerów, nazwę i logo, ale też nową „moc”, która oprócz wielkich imprez pozwoli wyjść do mieszkańców Pomorza i Polski oraz turystów z zagranicy z użyteczną ofertą na co dzień.

Celem porozumienia są wspólne działania partnerów motywujące mieszkańców Trójmiasta do jeszcze większej aktywności sportowej i rekreacyjnej, poprzez możliwie najlepsze wykorzystanie obiektu i terenu przyległego.

– Rozpoczęcie współpracy trójstronnej pomiędzy samorządem, operatorem największego obiektu sportowego i jedną z największych pomorskich firm, która rozumie i pomoże zrealizować wizję zagospodarowania i rozwoju stadionu w Gdańsku, to bardzo dobra wiadomość – powiedział Paweł Adamowicz, prezydent Miasta Gdańska. – Lokalnie mamy dużą siłę, możemy wdrażać pomysły, które po raz kolejny pokażą na świecie siłę naszego Miasta i ludzi tu mieszkających. Stadiony na świecie pełnią role istotne społecznie – u nas trend ten jest już zauważalny, a świadomość obecności w przestrzeni miejskiej stadionu jako obiektu nie tylko sportowego, zwiększa się znacząco z roku na rok. Chcemy podkreślać, że tutaj – na Stadionie Energa Gdańsk, odbywają się ważne wydarzenia, tutaj ludzie się bawią, tutaj robią biznes, spotykają znajomych i gwiazdy oraz oczywiście kibicują m. in. Lechii Gdańsk.

Podpisanie umowy na sponsoring tytularny stadionu w Gdańsku to kolejny krok w realizacji strategii Grupy Energa, jako ogólnopolskiego sprzedawcy prądu. Dzięki temu marka jeszcze silniej zaistnieje jako inicjator nie tylko ciekawych wydarzeń lokalnych, ale spektakularnych wydarzeń ogólnopolskich.

– Rozpoczęcie współpracy z Arena Gdańsk Operator w Gdańsku wpisuje się w naszą strategię biznesową i marketingową. Jako jedna z największych pomorskich firm, na co dzień uczestnicząca w życiu Trójmiasta i Pomorza, czujemy spoczywającą na nas społeczną odpowiedzialność. Od lat wspieramy sport i edukację i popularyzujemy kulturę. Analizy korzyści objęcia stadionu sponsoringiem tytularnym jednoznacznie wskazują, że wpisuje się on w promowane przez nas wartości, przyczyni się do wyeksponowania inicjatyw, które prowadzimy od lat oraz zapewni wysoką efektywność sponsoringową – mówi Andrzej Tersa, prezes zarządu Energa SA.

Stadion Energa Gdańsk, jako jedyny obiekt wybudowany na UEFA EURO 2012 w Polsce, ma już drugiego sponsora tytularnego na kolejne 5 lat.

– Z wielkim zaangażowaniem podchodzimy do rozwijania oferty stadionu w zakresie nie tylko sportu, ale wspomnianej już rekreacji i biznesu. Nasze działania są doceniane na świecie. Dzięki infrastrukturze i ciekawej ofercie spełniamy oczekiwania społeczności lokalnej i klientów zagranicznych, ale nasze ambicje sięgają dużo dalej – mówi Tomasz Kowalski, prezes zarządu Arena Gdańsk Operator. – W kolejnych latach chcemy się rozwijać szybciej niż kiedykolwiek dotąd. Partnerstwo z Grupą Energa to dla nas wielka wartość – mamy partnera lokalnego, dobrze znającego nas, rynek Pomorza, z którym możemy realizować wspólne cele – bliskie Miastu Gdańsk, ale też projekty globalne.

Grupa Energa zamierza przenieść na stadion większą liczbę wspieranych imprez kulturalnych, sportowych i rekreacyjnych, w których będą mogli brać udział mieszkańcy Trójmiasta i Pomorza.

– Już dzisiaj chciałbym zaprosić najmłodszych na świąteczną ślizgawkę, a także zapowiedzieć powstanie stałego centrum naukowego Planety Energi, które będzie świetną okazją do eksperymentów i nauki dla dzieci i młodzieży w każdym wieku – mówi Andrzej Tersa.

Wraz z nazwą zmienia się również identyfikacja wizualna obiektu. Nowy logotyp nawiązuje do bursztynu, symbolu nieodłącznie kojarzonego z Gdańskiem, który stanowił jednocześnie inspirację dla projektantów stadionu. Znak zarówno pod względem kolorystyki jak i kształtów, oddaje ideę zasilania sportu i kultury pozytywną energią. Do tych wartości nawiązuje również nowe hasło: Stadion Energa Gdańsk – MOC WRAŻEŃ, które podkreśla rolę obiektu jako miejsca jednoczącego ludzi wokół pozytywnych emocji. Na potrzeby kampanii promującej nową nazwę przygotowano też film ukazujący dotychczasowe kluczowe wydarzenia na stadionie.

2 KOMENTARZE

  1. Wybulili kase to pewnie teraz odbija sobie na podwyzkach cen u zwyklych klientow. Chyba pora od nich uciekac, zręszta od dawna chcialem to zrobic – ma ktos cos do polecenia?

  2. Wole jednak mniejszego sprzedawce, wtedy nie muszę dokładać i sponsorować budowy stadionów gdzieś w Gdańsku

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.