Uczniowie z klasy VI a, ze Szkoły Podstawowej z Oddziałami Przyszpitalnymi nr 9 w Słupsku, przygotowali życzenia świąteczne i noworoczne dla dzieci ze szkół, które wraz ze słupską szkołą realizują projekt Erasmus+ „W zdrowym ciele, zdrowy duch”.

– Przygotowanie kartek było pracą bardzo twórczą i przyjemną oraz dobrą okazją do ćwiczenia języka angielskiego, w którym na kartki wpisano życzenia – mówi Iwona Poźniak z SP nr 9.
Świąteczne i noworoczne kartki zostaną wysłane pocztą tradycyjną, więc powinny zostać doręczone do adresatów jeszcze przed Świętami Bożego Narodzenia, a do Turcji zapewne dotrą tuż po Nowym Roku, gdyż do tego kraju list wysłany z Polski „idzie” około czterech tygodni.
Program Erasmus+ oferuje wsparcie finansowe dla instytucji i organizacji działających w obszarze edukacji i szkoleń, młodzieży oraz sportu w Europie. Odpowiadając na wyzwania nakreślone przez dokumenty strategiczne europejskiej polityki (przede wszystkim strategię Europa 2020), program ma się przyczyniać do rozwijania umiejętności jego uczestników oraz zwiększania ich szans na zatrudnienie, a także modernizacji systemów edukacji, szkoleń i wspierania młodzieży.
W konkursie projektów wzięło udział 211 placówek oświatowych z całego kraju. Do realizacji zaakceptowano tylko 32 projekty. Projekt „A healthy mind in a healthy body” – „W zdrowym ciele, zdrowy duch” słupskiej „Dziewiątki” znalazł się na 10 miejscu ogólnopolskiej listy rankingowej. Na realizację zaplanowanych w tym projekcie działań Agencja przyznała słupskiej szkole 21 180 €.
Część tych środków zostanie przeznaczona na międzynarodowe spotkania, służące wymianie doświadczeń, dzieleniu się przykładami dobrych praktyk, tworzeniu systemowych rozwiązań w zakresie wdrażania działań projektowych i kształtowaniu prozdrowotnych postaw dzieci i młodzieży.
– Pozostała pula zostanie spożytkowana na zakup środków trwałych, pomocy dydaktycznych niezbędnych do realizacji zadań wynikających z założeń projektu. Będzie to między innymi: sprzęt sportowy, literatura i multimedia dotyczące zdrowego trybu życia i takie akcesoria które pomogą w upowszechnieniu efektów działań zrealizowanych w projekcie – mówi Paweł Dajer, dyrektor placówki oświatowej.