Z informacji Komisji Europejskiej wynika, że w Unii Europejskiej to polscy przedsiębiorcy są najbardziej zadowoleni z elektronicznych usług wdrażanych przez polską Służbę Celną.

służba celna logo

Takie wyniki pokazuje opublikowany w październiku raport KE: „Flash Eurobarometer 399 „The electronic customs implementation in the European Union”.

Służba Celna najbardziej została doceniona przez przedsiębiorców w kategorii wpływu usług elektronicznych na uproszczenie procedur celnych oraz spowodowanie obniżenia kosztów funkcjonowania przedsiębiorstw. Polscy przedsiębiorcy uważają również, że dzięki wdrożeniu elektronicznych usług przez Służbę Celną stają się coraz bardziej konkurencyjni, mogą rozszerzać asortyment działalności oraz łatwiej jest im wchodzić na inne rynki.

Służba Celna nieustannie podnosi standardy obsługi klienta. Jednym z priorytetów na najbliższe lata jest ułatwianie legalnej działalności gospodarczej oraz usuwanie barier biurokratycznych. Nowe elektroniczne usługi i ułatwienia dla przedsiębiorców wprowadzone przez Służbę Celną w ostatnich latach są efektem wspierania przedsiębiorczości.

Wśród najistotniejszych usług dla przedsiębiorców z wykorzystaniem technologii informatycznych można wymienić:

– Upowszechnienie elektronicznych zgłoszeń celnych. 100% zgłoszeń celnych w eksporcie, imporcie i tranzycie  składanych jest w formie elektronicznej.

– Wdrożenie elektronicznego systemu obsługi dokumentów TAX FREE.

– E-booking BUS.  To elektroniczna rezerwacja czasu odprawy granicznej zorganizowanych grup podróżujących autobusami i busami.

– Upowszechnienie składania deklaracji Intrastat w formie elektronicznej. Już ponad 92% deklaracji składanych jest on-line.

– Uruchomienie Centrum Urzędowego Dokonywania Odpraw polegającego na elektronicznej odprawie celnej towaru w wyznaczonym oddziale celnym przy jednoczesnej możliwości dostarczenia towaru do dogodniejszego miejsca.

– E-załączniki.  Jest to możliwość załączania w formie elektronicznej dokumentów towarzyszących zgłoszeniu celnemu (np. świadectwa, koncesje, certyfikaty).

W 2015 r. Służba Celna planuje pilotażowe wdrożenie usługi e-booking TRUCK, polegającej na możliwości zarezerwowania on-line czasu odprawy granicznej ciężarówek.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.