fot. Ewa Szymczak

Na Wydziale Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego, na przełomie lutego i marca, prowadzony jest certyfikowany kurs „Szkoła Tutorów Akademickich”. Przyszli tutorzy będą potrafili pokierować rozwojem młodych ludzi, rozpoznać ich potencjał, wspólnie wyznaczyć ścieżkę rozwoju naukowego, osobistego i społecznego.

fot. Ewa Szymczak
fot. Ewa Szymczak

Szkoła Tutorów Akademickich to nowatorski program dla naukowców, kadry dydaktycznej uczelni i doktorantów. Tutoring to niezwykła metoda stosowana m. in. na uniwersytetach w Oksfordzie i Cambridge, która skutecznie rozwija potencjał studentów, wzmacnia kulturę akademicką i efektywność nauczania oraz zwiększa prestiż zawodowy i osobisty wykładowców. Kurs poprowadzą doświadczeni trenerzy z Collegium Wratislaviense.

Tutoring to metoda dydaktyczna rozwijana w ramach spersonalizowanej edukacji studentów. Jest szczególnie skuteczna w rozwijaniu potencjału studentów i motywowaniu ich do samodzielnej pracy. Tutor to ktoś, kto potrafi pokierować rozwojem młodego człowieka, trafnie rozpoznać jego potencjał, wspólnie wyznaczyć ścieżkę rozwoju naukowego, osobistego i społecznego, uważnie podchodzić do wyników jego prac, zmotywować do długotrwałej współpracy i znajdować w niej obopólną radość. Mocną stroną tutoringu jest jego dydaktyczna skuteczność i długotrwałość efektów. W metodzie tutorskiej spotyka się akademicki etos (poszukiwanie prawdy, relacja mistrz-uczeń) z naukową skutecznością. Dysponujący odpowiednimi narzędziami tutor jest w stanie zmotywować studenta, rozwinąć jego mocne strony i przygotować do brania odpowiedzialności za własne wybory naukowe i życiowe.

fot. Ewa Szymczak
fot. Ewa Szymczak

Program obejmuje 64 godziny zajęć realizowanych w czasie trzech 2-3 dniowych spotkań podczas których 21 uczestników poznawać będzie dobre praktyki tutorskie, profil kompetencyjny tutora akademickiego oraz osobiste predyspozycje tutorskie. Uczestnicy będą przygotowywać i oceniać esej tutorski oraz uczyć się prowadzenia tutoriali w oparciu o esej. Prowadzone warsztaty obejmują liczne ćwiczenia w parach tutorskich obejmują także zagadnienia z coachingu i mentoringu.

Uczestnicy Szkoły Tutorów Akademickich Collegium Wratislaviense są przygotowani do prowadzenia tutoriali oraz otrzymują Certyfikat Tutora Akademickiego 1 stopnia.

Jest to już druga edycja szkoły na Uniwersytecie Gdańskim. W zeszłym roku również skorzystało z niej 17 osób.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.