fot. Bałtycki Terminal Kontenerowy

UE chce, by do 2030 roku na naszych drogach było znacznie mniej samochodów ciężarowych.  Będzie to możliwe dzięki uruchomieniu nowych połączeń kolejowych z terminalem  kontenerowym BCT. Właśnie powstało kolejne – Gdynia-Warszawa.

Fot. Bałtycki Terminal Kontenerowy

Połączenie zostało uruchomione przez dwóch operatorów kolejowych ATC Rail i Cargosped. To pierwsze regularne połączenie gdyńskiego portu ze stolicą i Mazowszem. – Nasi klienci od dawna poszukiwali  rozwiązania łączącego stolicę z portami polskimi, które zapewniałoby wysoką częstotliwość, szybki tranzyt, konkurencyjne ceny i szeroką dostępność dla wszystkich zainteresowanych. Z oczywistych względów Warszawa jest bardzo dużym rynkiem konsumpcji i produkcji w naszym kraju, generującym ogromny ruch towarów – tłumacz Piotr Frąckowiak,  manager w BCT.

Połączenie z Warszawą będzie obsługiwane w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym BCT Gdynia dwa razy w tygodniu, w poniedziałki i czwartki. – Jesteśmy przekonani, że Mazovia Ekspress odpowie na to zapotrzebowanie i pozwoli na sprawną obsługę tego rynku jednocześnie wyeliminuje uciążliwy ruch ciężarowy z aglomeracji stołecznej kierując go na statki zawijające do Gdyni – dodaje Frąckowiak. Przewóz ładunków więcej niż jedną gałęzią transportu sukcesywnie z roku na rok wzrasta. Dziś w BCT stanowi średnio 40 procent wszystkich obsługiwanych ładunków, podczas gdy w 2011 kontenery przewożone koleją stanowiły 37%, w 2010 – 15% a w 2007 jedyne 5 %.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.