Port w Gdyni chce żeby duże statki oceaniczne zawijały do Gdyni a nie do Niemiec czy Holandii skąd i tak towary trafiają do naszego kraju. Zarząd planuje, że w 2015 roku dwa razy większe jednostki mogłyby zostać obsłużone przez Bałtycki Terminal Kontenerowy wówczas będzie szansa powalczyć z konkurencją. Jest jednak jeden warunek, uruchomienie autostrady A1.
Dwie nagrody dla najlepszych polskich projektów i przedsięwzięć w dziedzinie transportu otrzymał Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni. Urządzenie pomocne w załadunku i rozładunku oraz program do skuteczniejszej organizacji pracy terminala.
UE chce, by do 2030 roku na naszych drogach było znacznie mniej samochodów ciężarowych. Będzie to możliwe dzięki uruchomieniu nowych połączeń kolejowych z terminalem kontenerowym BCT. Właśnie powstało kolejne - Gdynia-Warszawa.
Więcej tirów powinno znaleźć się na „torach” a mniej na drogach, które i tak są już mocno obłożone. Z głębi Polski towary przyjadą koleją, a dalej drogą morską do Szwecji. Nową usługę wprowadził Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni.
Po raz drugi w Gdyni zorganizowany zostanie maraton pływacki. Tegoroczny będzie jednak różnił się znacząco od poprzedniego. Do Gdyni zjedzie 15 najlepszych zawodników świata, którzy zmagać się będą z wodami Bałtyku na długości 18 km.
To historia bohaterskich dzieci z Kaszub, walczących o prawo do nauki religii w języku polskim w zaborze pruskim. Historia zapomniana, ciągle badana i z...