Zarówno w Gdańsku jak i w Gdyni prężnie działają terminale kontenerowe. Z usług DCT w Gdańsku korzysta już największy oceaniczny przewoźnik kontenerowy Mersk Line. Możliwe, że dołączy do nich kolejny czołowy operatorów na rynku Grupa Cosco.

Od dłuższego czasu trwają rozmowy z właściciel m.in. Cosco Container Lines, Grupą Cosco odnośnie korzystania z usług DCT Gdańsk. – Potwierdzam, że od dłuższego czasu rozmawiamy z tą grupą – powiedział Janusz Kasprowicz, rzecznik prasowy Zarządu Portu Gdańsk. – Najbliższe spotkanie przewidziane jest na jesień br. Obok Mersk Line Cosco mógłby być drugim dużym partner i inwestorem terminala. Na chińskiego przewoźnika liczy również Port w Gdyni. Oprócz tego w Gdyni trwają rozmowy z armatorami z grupy G6 (Hapag – Lloyd, APL, Hyundai, Merchant Marine (HMM), Mitsui O.S.L. Line (MOL), Nippon Yusen Kaisha (NYK) i Orient Overseas Container Line (OOCL)
– Armatorzy z Dalekiego Wschodu pilnie analizują od 1,5 roku działalność na Bałtyku Maersk Line i wiele wskazuje na to, że wkrótce podejmą decyzje, aby go naśladować – powiedział Janusz Jarosiński, prezes zarządu, dyrektor naczelny. – Mogę powiedzieć, że od pewnego czasu rozmawiamy na temat zawijania do Gdyni armatorów skupionych w grupie G6. Zarówno w porcie w Gdańsku jak i w Gdyni potrzebne są kolejne inwestycje, na które oba zarządy szukają inwestorów. Prognozy przewidują wzrost przeładunków w portach, wtedy te mogą okazać się za małe.