Koncerny Scania i MAN chcą połączyć. To może być szansa rozwoju dla słupskiego zakładu giganta ze Szwecji.
W oficjalnych komunikatach zarząd Scanii poinformował o połączeniu działów badań i rozwoju, ale także ujednoliceniu technologii produkcji i zaopatrzenia. To oznacza, że koncerny chcą zaoszczędzić i w pojazdach obu firm stosować chociażby te same podwozia i silniki. Niemieckie media donoszą, że to początek przejęcia MAN-a przez Scanię. Portal thelocal.se ze Szwecji zaznacza, że obie marki będą nadal funkcjonować niezależnie.
Dla słupskiej fabryki Scanii może być to szansa na rozwój i produkcję jeszcze bardziej nowoczesnych autobusów, bo nowe rozwiązania techniczne dostarczą konstruktorzy z MAN. W ślad za tym powstaną zapewne nowe miejsca pracy.
Warto dodać, że akcjonariuszem obu spółek jest Volkswagen. Jest właścicielem 45,7 proc. akcji Scanii i prawie 30 proc. MAN.

Fabryka Scanii w Słupsku produkuje autobusy miejskie oraz podwozia autobusowe. Zakład powstał na bazie słupskiej Kapeny. W pierwszej połowie lat 90. szwedzki koncern Scania i Kapena powołały spółkę joint veture. Firma montowała ciężarówki. W sierpniu 1994 roku rozpoczęła produkcję autobusów. Od 2001 r. wypuściła na rynek autobusy lokalne z serii OmniLink. W tym czasie koncern wykupił resztę udziałów w spółce i przekształcił ją w Scania Production Słupsk S.A. Dziś firma zatrudnia ponad 600 osób. Jest jednym z największych pracodawców w regionie.