fot. portgdansk.pl

Terminal do przeładunku i magazynowania ropy naftowej i paliw ma zostać wybudowany w Porcie Gdańskim. Na inwestycję  przeznaczonych zostanie około 800 milionów złotych.

12 września Przedsiębiorstwo Eksploatacji Rurociągów Naftowych (PERN) „Przyjaźń” i niemiecka spółka Oiltanking podpiszą umowę joint venture, dotyczącą budowy i eksploatacji terminalu paliwowego w Gdańsku – poinformował PERN. Firma jest jednoosobową spółką Skarbu Państwa. Rocznie tłoczy około 50 milionów ton ropy naftowej z Rosji do rafinerii polskich – PKN Orlen i Grupy Lotos oraz do rafinerii niemieckich – PCK Schwedt i Mider Spergau. Przesyła również surowiec tranzytem do gdańskiego Naftoportu, w którym ma udziały.

fot. portgdansk.pl

Niemiecki partner Oiltanking GmbH to jeden z największych na świecie podmiotów specjalizujących się w usługach logistycznych magazynowania i przeładunku ropy naftowej, gazu i produktów chemicznych. Oiltanking posiada i zarządza 72 terminalami w 22 krajach, w tym między innymi – oprócz Niemiec – w Argentynie, Brazylii, Chinach, Danii, Estonii, na Węgrzech, w Omanie, Singapurze i w USA.

Jak zapowiada prezes PERN, Robert Soszyński, głównym celem inwestycji na Pomorzu jest zwiększenie pojemności magazynowych w Porcie Gdańskim. Do 2014 roku PERN chce zwiększyć pojemności magazynowe z obecnych 2,8 mln do ponad 3,5 mln metrów sześciennych. Nowy terminal ma mieścić ok. 400 tys. metrów sześciennych ropy naftowej i dodatkowe ponad 300 tys. metrów sześciennych na produkty paliwowe i chemiczne.

Przewidywane, roczne obroty mają kształtować się na poziomie około 200 milionów złotych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.