Sopocki kodeks reklamowy

10 czerwca 2016r. | Drukuj

Na podstawie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym Rada Miasta Sopotu  19 października 2015 r., czyli na pierwszej sesji po wejściu w życie Ustawy krajobrazowej, podjęła uchwałę o przystąpieniu do prac mających na celu przygotowanie uchwały w której znajdą się zasady i warunki sytuowania w przestrzeni miejskiej tablic i urządzeń reklamowych.

mat. prasowe

mat. prasowe

Podstawę do takich regulacji dała uchwalona przez Sejm Rzeczpospolitej Polskiej w dniu 24 kwietnia 2015 r. Ustawa o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu – tzw. „ustawa krajobrazowa”. Ma ona na celu ochronę krajobrazu poprzez kompleksowe podejście do dotychczas rozproszonych zagadnień dotyczących tej ochrony.

Tzw. „uchwała reklamowa” docelowo określi nie tylko warunki i zasady sytuowania reklam, małej architektury i ogrodzeń w mieście, ale przede wszystkim wskaże termin dostosowania istniejących reklam do nowych przepisów oraz reguluje kwestie kar.

W Sopocie przygotowywana jest uchwała, która będzie opierała się na rozwiązaniach już wypracowanych i od lat stosowanych w naszym mieście.  Na większości terenów w Sopocie obowiązuje zakaz reklam, który jest wpisany w plany miejscowe. Dopuszcza się jedynie szyldy dla lokali i usług prowadzonych w danych budynkach. Szyldy mają ściśle ograniczoną powierzchnię i bezwzględnie muszą być uzgodnione z plastykiem miejskim. Naszym zamierzeniem jest utrzymanie dotychczasowych zasad z planów miejscowych, ewentualnie poprawa lub usprawnienie zapisów w nich zawartych i przeniesienie ich do nowego dokumentu, tak by był zgodny z tzw. „ustawą krajobrazową”.

– Zależy nam na uporządkowaniu przestrzeni, a nie na całkowitym wyeliminowaniu reklam z przestrzeni publicznej. Reklamy, szyldy mają służyć mieszkańcom i gościom, informować, a nie zaśmiecać miasto. Zależy nam by reklamy nie zasłaniały pięknych, secesyjnych sopockich kamienic i unikalnego krajobrazu ” – zaznacza wiceprezydent Sopotu Marcin Skwierawski.

Na początku maja odbyło się kolejne spotkanie w sprawie opracowania projektu uchwały. Mamy już wypracowane założenia. Do końca września powinien być gotowy projekt uchwały, który trafi do uzgodnień i który planujemy poddać konsultacjom.

– Od harmonijnej współpracy mieszkańców, przedsiębiorców i władz miasta zależy w jakiej przestrzeni żyjemy. Sopot to nasze wspólne dobro i tylko działając razem możemy poprawić jego wygląd i zadbać o estetykę. ” – dodaje wiceprezydent Marcin Skwierawski.

Zakładamy, że kompleksowy projekt uchwały będzie gotowy z końcem 2016 r.


Tagi: , ,

Zapraszamy ponownie na www.gazetakaszubska.pl
Kontakt: [email protected]

Czytaj także

Komentarze do artykułu (dodaj własny »).

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu.
Jeżeli masz ochotę, rozpocznij dyskusję.
Skorzystaj z formularza znajdującego się poniżej.

Dodaj komentarz



Najnowsze artykuły

Polska – pożegnanie z demokracją? Słowo przestrogi
Rok Lecha Bądkowskiego. Można przekazać 1 proc. z podatku na rzecz budowy pomnika
Paczka Wsparcia dla 30 rodzin uczniów SP nr 58 w Gdańsku
Florian Ceynowa – „budziciel” Kaszubów
Stan epidemii w Polsce. Lekcje odwołane do Wielkanocy, co jeszcze się zmieni?
„Czas na podwyżki i to znaczące!” – rozmowa z prof. Romanem Drozdem
LĘBORK STOLICĄ KASZUBSKICH KOLĘD I PASTORAŁEK
I Pomorski Przegląd Kaszubskich Kolęd i Pastorałek

Najnowsze komentarze