Autostradą z Gdyni do Szwecji

22 października 2012r. | Drukuj

Więcej tirów powinno znaleźć się na „torach” a mniej na drogach, które i tak są już mocno obłożone. Z głębi Polski towary przyjadą koleją, a dalej drogą morską do Szwecji. Nową usługę wprowadził Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni.

fot. freefoto.com

W ramach współpracy z firmą Erontrans w BCT ruszyła nowa usługa, która pozwoli na wykorzystanie więcej niż jednej gałęzi transportu, mowa o transporcie intermodalnym. Ten sposób przewożenie ładunków ma wymierne korzyści: zmniejsza się uciążliwość dla środowiska naturalnego, obniża koszty i zmniejsza ryzyko uszkodzenia towaru w drodze. Kontrakt z firmą Erontrans oznacza nowy rodzaj usług i rozszerza ofertę Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego.

Kontenery i naczepy drogowe są przywożone z głębi Polski koleją, w BCT następnie są przeładowywane w systemie ro-ro i wtaczane na promy Stena Lines, aby kontynuować dalszą podróż do Szwecji. Wagony z kontenerami oraz naczepami samochodowymi przyjeżdżać będą docelowo do BCT trzy razy w tygodniu. Ładunki finalnie trafią również do Danii i Norwegii i w odwrotnej relacji ze Skandynawii do Polski. Pierwszy pociąg został obsłużony w BCT w sobotę 20 października. Nowe połączenie wpisuje się w koncepcję autostrad morskich promowanych przez Unię Europejską, a szczególnie w przygotowania w ramach VI Europejskiego Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk. To działanie daje szybkie i bezpośrednie połączenie BCT ze Skandynawią.

– „Realizacja nowego projektu dowodzi, że infrastruktura kolejowa i sprzęt przeładunkowy, jakim dysponujemy, a także dobra organizacja i doświadczenie pracowników, pozwala na zastosowanie najnowszych i najbardziej zaawansowanych technologii w obrocie intermodalnym. W Europie działania Intermodalne kojarzone są właśnie z wykorzystaniem kolei do przewozu naczep drogowych w ruchu dalekobieżnym, co w Polsce nie jest zjawiskiem częstym. Uruchomienie tego systemu przeładunków daje BCT szansę na obsługę nowych ładunków oraz stwarza możliwości wejścia na nowe rynki. Stawia nas na pozycji prekursora i lidera wyznaczającego standardy innym terminalom morskim działającym aktywnie na rynku polskich przewozów intermodalnych.” – powiedział Piotr Frąckowiak, BCT Intermodal Manager

Dzięki nowemu połączeniu BCT realizuje już drugą, obok korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk, europejską ideę związaną z optymalizacją transportu międzynarodowego i zmniejszeniem jego szkodliwości dla środowiska naturalnego. Nowe połączenie wpisuje się w koncepcję autostrad morskich, zakładającą wykorzystanie istniejących szlaków morskich i tworzenie nowych regularnych połączeń żeglugowych pomiędzy krajami członkowskimi UE.


Tagi: , , , ,

Zapraszamy ponownie na www.gazetakaszubska.pl
Kontakt: [email protected]


Warning: Use of undefined constant rand - assumed 'rand' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/umedia/domains/gazetakaszubska.pl/public_html/wp-content/themes/gk02/functions.php on line 133
Czytaj także

Komentarze do artykułu (dodaj własny »).

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu.
Jeżeli masz ochotę, rozpocznij dyskusję.
Skorzystaj z formularza znajdującego się poniżej.

Dodaj komentarz



Najnowsze artykuły

Zmarł Henryk Soja, etnograf i wieloletni kierownik Muzeum Wsi Słowińskiej w Klukach
Mikołaje z Lęborka
II POMORSKI PRZEGLĄD KASZUBSKICH KOLĘD I PASTORAŁEK (on-line)
Pomorze w barwach Unii Europejskiej
Strajki szkolne na Kaszubach w latach 1906-1907.
Ponad 152 mln zł dla Pomorzan zagrożonych wykluczeniem społecznym
Bieg Charytatywny Północny Pomaga dla Hospicjum im. ks. Dutkiewicza
Ósma edycja rajdu pieszego Maczuga Stolema

Najnowsze komentarze