fot. dctgdansk.pl

Zarówno w Gdańsku jak i w Gdyni prężnie działają terminale kontenerowe. Z usług DCT w Gdańsku korzysta już największy oceaniczny przewoźnik kontenerowy Mersk Line. Możliwe, że dołączy do nich kolejny czołowy operatorów na rynku Grupa Cosco.

fot. dctgdansk.pl

Od dłuższego czasu trwają rozmowy z właściciel m.in. Cosco Container Lines, Grupą Cosco odnośnie korzystania z usług DCT Gdańsk. – Potwierdzam, że od dłuższego czasu rozmawiamy z tą grupą – powiedział Janusz Kasprowicz, rzecznik prasowy Zarządu Portu Gdańsk. – Najbliższe spotkanie przewidziane jest na jesień br. Obok Mersk Line Cosco mógłby być drugim dużym partner i inwestorem terminala. Na chińskiego przewoźnika liczy również Port w Gdyni. Oprócz tego w Gdyni trwają rozmowy z armatorami z grupy G6 (Hapag – Lloyd, APL, Hyundai, Merchant Marine (HMM), Mitsui O.S.L. Line (MOL), Nippon Yusen Kaisha (NYK) i Orient Overseas Container Line (OOCL)

– Armatorzy z Dalekiego Wschodu pilnie analizują od 1,5 roku działalność na Bałtyku Maersk Line i wiele wskazuje na to, że wkrótce podejmą decyzje, aby go naśladować – powiedział Janusz Jarosiński, prezes zarządu, dyrektor naczelny. – Mogę powiedzieć, że od pewnego czasu rozmawiamy na temat zawijania do Gdyni armatorów skupionych w grupie G6. Zarówno w porcie w Gdańsku jak i w Gdyni potrzebne są kolejne inwestycje, na które oba zarządy szukają inwestorów. Prognozy przewidują wzrost przeładunków w portach, wtedy te mogą okazać się za małe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.