Fot. Kadr z filmu "Smaki Sopotu"

Trwa niespełna pięć minut, ale kosztował 70 tys. złotych, a prace nad nim trwały rok. Sopot ma nowy film promocyjny, który zamówił Urząd Miasta. Warto było, bo „Smaki Sopotu” to naprawdę dobra reklama.

„Niepowtarzalny klimat pachnący latem, beztroską, doskonałym, aktywnym wypoczynkiem. Różnorodność, ekskluzywność, prestiż. Z drugiej zaś strony atmosfera niekończącej się fiesty, relaksu, wypoczynku. Dla starszych i młodych, biznesmenów, artystów, znudzonych wielkomiejskim życiem, poszukujących. Taki jest Sopot – nowoczesny, elegancki kurort, miejsce prestiżowych spotkań” – tak opisuje Sopot  sam siebie, czyli ustami biura promocji. Oglądając niespełna 5-minutowy film opowiadający o mieście trudno w to nie uwierzyć. Scenariusz tej naprawdę udanej  reklamówki powstał podobno inspirowany treścią albumu – ubiegłorocznego wydawnictwa miasta „Przepis na Sopot”. Tym razem są to „Smaki Sopotu”, a menu naprawdę apetyczne. Ciekawa konwencja, piękne, nastrojowe zdjęcia – także lotnicze, wykonane przy pomocy zdalnie sterowanego robota, udane  panoramy miasta i estetyczne ujęcia rozmaitych szczegółów. Film robi wrażenie, choć niestety to bardzo wyidealizowany obraz Sopotu, o czym doskonale wiedzą mieszkańcy. Ale przecież nie dla nich ten film.

Fot. Screen filmu „Smaki Sopotu”

Niecodzienne dzieło stworzył zespół Pawła Nurkowskiego „Karabin maszynowy”. Prace nad filmem łącznie z montażem trwały  rok.  – Zabrało to nam sporo czasu, ponieważ musieliśmy pokazać Sopot podczas czterech pór roku. Taką mieliśmy koncepcję, by pokazać, że Sopot to nie tylko miasto, które kojarzy się z latem, plażą i słońcem – mówi Paweł Nurkowski, reżyser filmu.
Zdjęcia do filmu kręcono 8 miesięcy, a w jego realizacji udział wzięło ponad 100 osób. Kosztował 70 tys. zł.

– Nowy film reklamowy będzie wykorzystywany podczas wszystkich wydarzeń promocyjnych miasta, zachęcamy także branżę turystyczną, aby wykorzystywała go do swojej promocji – mówi Magdalena Jachim, rzecznik sopockiego magistratu.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.