fot. wikipedia

Zarówno przed Euro 2012 jak i po rozpisywano się o Gdańsku, stadionie, gościnności Polaków w prasie zagranicznej, internecie i programach telewizyjnych. Instytut Monitorowania Mediów opublikował wyniki badań dotyczące częstotliwości ukazywania się publikacji na temat Gdańska mediach od 15 maja do 15 czerwca.

fot. wikipedia

Najwięcej publikacji ukazało się w Hiszpanii, Chorwacji, Niemczech oraz Irlandii. W monitorowanym okresie ilość publikacji o Gdańsku zwiększyła się na krótko przed rozpoczęciem Euro oraz w dniach poprzedzających lub podsumowujących mecze poszczególnych drużyn. Głównie w w programach i artykułach reporterzy przedstawiali w superlatywach gdański stadion, gościnność mieszkańców oraz wspólne kibicowanie. W sumie pojawiło się kilka tysięcy artykułów w prasie drukowanej oraz kilkanaście tysięcy publikacji w internecie. Wartość wszystkich publikacji „Instytut Monitorowania Mediów” wycenił na 100 milionów złotych. Gdyby miasto chciało wykupić reklamę we wszystkich mediach w których ukazała się informacja o Gdańsku, to tyle właśnie musiałoby za nią zapłacić.

O mieście mówili i pisali m.in. Rub Hughes, dziennikarz brytyjskiego dziennika „Times” oraz „Sunday Times”, opiniotwórczy niemiecki dziennik „Sueddeutsche Zeitung”, ponadto „Spiegel Online”, „der Stern”, „die Frankfurter Allgemeine”. Gdańską strefą kibica oraz pozytywną atmosferą panującą w mieście do późnych godzin nocnych zachwycał się korespondent irlandzkiego „Irishtimes”. Jego zdanie podzielał również dziennikarz hiszpańskiego Radio Tres. Finalny raport ukazujący szacowaną wartość promocji od 15.05 do 15.07 IMM poda po końcowej analizie. Według wstępnych szacunków będzie się ona kształtować na poziomie około 250 mln złotych czyli 1/3 kosztu budowy stadionu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.