fot. ze strony facebook PromotionPl

W Gdyni uświadamiają i zachęcają do poprawy jakości życia. Obecnie trwają trzy kampanie marketingowe, których celem jest przekonać mieszkańców do alternatywnych wobec samochodu, zarazem bardziej przyjaznych środowisku sposobów przemieszczania się.

fot. ze strony facebook PromotionPl

Gdynia zmienia przyzwyczajenia transportowe mieszkańców poprzez propagowanie jazdy na rowerze, odprowadzanie najmłodszych do szkoły pieszo oraz promowanie zdrowego trybu życia w gazetkach skierowanych do rodziców noworodków. Stojące na chodnikach na terenie Gdyni rowery z przyczepionymi, śmiesznymi tekstami typu „Zaoszczędzam na paliwie dużo kasy, stać mnie teraz na obcasy”, „Nie bądź korek, zgaś motorek” stały się jedną z form kampanii rowerowej, która skutecznie przykuwa uwagę przechodniów. Ustawione w mieście rowery nie znikną szybko z chodników, w czerwcu zostaną pomalowane i udekorowane.

Ponadto w ramach kampanii zorganizowany został konkurs „Do pracy na rowerze” trwający od 2 kwietnia do 13 lipca, w którym swój udział zgłosiły trzydzieści dwie osoby z siedmiu gdyńskich firm i instytucji. Nowi pracownicy: RADMOR S.A., Urzędu Miasta Gdyni, Zarządu Dróg i Zieleni, Urzędu Morskiego, Urzędu Skarbowego, Biura Planowania Przestrzennego oraz SKM PKP sp. z o.o. za każdy przyjazd do pracy rowerem otrzymają naklejkę. Jeśli w ciągu tygodnia dwukrotnie dotrą do swych firm w ten sposób, otrzymają… dwie poranne przekąski. Za zdobycie 15 naklejek uczestnik konkursu dostanie dwa bilety do kina. Na najbardziej zaangażowanych czekają nagrody rzeczowe: o wartości do 2 tys. zł – za 1 miejsce (co najmniej 50 zebranych naklejek), do 1 tys. zł – za 2 miejsce (40 naklejek) – i do 500 zł za miejsce 3 (30 naklejek). Dla osób, które nie posiadają jednośladów, ale chciałyby w ten sposób dojeżdżać do pracy, przygotowano niespodziankę – służbowe rowery. Pięć firm, które zgasiły taką chęć, otrzymało po dwa pojazdy, na których można podróżować do i z pracy oraz w celach służbowych.

Kolejną rozpoczętą kampanią jest „Pieszy autobus”. Uczniowie pierwszych i drugich klas sześciu gdyńskich podstawówek odprowadzani są do szkoły przez nauczycieli. „Pieszy autobus” tworzy grupa 4-8 dzieci, które spotykają się w wyznaczonych miejscach (na tzw. przystankach) i maszerują wraz z opiekunem określoną trasą. – W czasie drogi są kierowcami, konduktorami oraz pasażerami, dzięki czemu uczą się bezpiecznego zachowania na drodze, orientacji w terenie, samodzielności i odpowiedzialności, a przy okazji świetnie się bawią – informują urzędnicy UM Gdyni.

fot. ze stony facebook PieszyAutobusGdynia

Ostatnią, nie mniej ważną od pozostałych jest kampania „Mama w pięknym mieście”. W siedmiu gdyńskich ośrodkach zdrowia rodzice noworodków czekający z pociechami na wizytę u lekarza mogą poczytać gazetkę „Mama w pięknym mieście”, zachęcającą do aktywnego trybu życia i spacerów z dziećmi – także do przychodni.

Przed rozpoczęciem powyższej kampanii przeprowadzono badania związane z przyzwyczajeniami transportowymi gdynian. Zostaną one powtórzone po zakończeniu projektu, dzięki czemu będzie można określić efektywność akcji. Gdynia od 2010 roku bierze udział w pilotażowym projekcie Segment, w którym uczestniczy jeszcze sześć miast Europy (London Borough of Hounslow, Ateny, Monachium, Sofia, Utrecht i Almada). Projekt potrwa do marca 2013 roku, następnie ma zostać dopasowany i wykorzystany we wszystkich 27 państwach UE.

Galeria

fot. ze strony facebook PromotionPl

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.