Polskie Linie Kolejowe wyłoniły wykonawcę linii kolejowej do Letnicy – prosto do stadionu PGE Arena. Inwestycja będzie kosztowała ponad 6 mln złotych, a zakończy się wiosną 2012 r.
Odbudowie zostaną poddane tory SKM z Gdańska Głównego do pierwszych rozjazdów stacji Gdańsk Zaspa Towarowa, które zostaną całkowicie wymienione, zbudowane zostaną rozjazdy. Odmalowany zostanie peron i tunel nieużywanego przystanku Gdańsk Kolonia. Na peron, który ma powstać przy stadionie przetargu jeszcze nie rozpisano. Najwięcej środków pochłonie budowa dwóch rozjazdów przed przystankiem Kolonia, z których będzie można zjechać na wyremontowany tor SKM z toru towarowego. Umożliwi to dwukierunkowy ruch kolejek. Pociągi w kierunku i ze stadionu będą kursować jeszcze przed rozgrywkami piłkarskimi wahadłowo, jeden po torze SKM a drugi po torze towarowym.
Planuje się aby po zakończonych meczach kolejki odjeżdżały sprawnie jedna za drugą w kierunku Dworca Głównego. Pociągi jeżdżące na stałe oraz dodatkowe ściągnięte do Letnicy, będą podstawione na torze za planowanym peronem stadionowym przy ul. Żaglowej. – Obecny przetarg finansują Polskie Linie Kolejowe. Peron sfinansujemy my, w formie dotacji dla PLK – mówi Andrzej Bojanowski, wiceprezydent Gdańska. Niestety nie ma szans, by z pociągów mogli skorzystać kibice Lechii w obecnym sezonie. – Według informacji kolejarzy peron będzie gotowy wiosną – mówi Bojanowski.