fot. DCT Gdańsk

Dwa terminale w Gdyni i jeden w Gdańsku zdobyły w ministerialnym konkursie łącznie 130 milionów złotych dofinansowania z UE – informuje Gazeta Wyborcza Trójmiasto.

Największą sumę na inwestycje, bo aż 153 mln złotych przeznaczy Bałtycki Terminal Kontenerowy (BCT). 54 mln złotych będzie pochodziły z funduszy unijnych. Jak zapowiada Dagmara Łuczak z BCT pieniądze przeznaczone zostaną na trzy elementy: sprzęt, czyli suwnice placowe, kolejowe, nabrzeżne, infrastrukturę, co oznacza remont nawierzchni drogowej na terenie terminala oraz budowę nowych stanowisk dla kontenerów-chłodni.

fot. DCT Gdańsk

Z kolei Gdynia Container Terminal (GCT) swoje inwestycje szacuje na 65 mln złotych z czego 26 mln otrzyma z UE. Teren terminala zostanie powiększony w stronę Estakady Kwiatkowskiego oraz w głąb lądu, w kierunku ulicy Wiśniewskiego – mówi prezes GCT Jerzy Czartkowski. Również inwestycja obejmie zakup nowego sprzętu. Celem rozbudowy terminala jest zwiększenie rocznej przepustowości na poziomie 300 tysięcy TEU (jednostka pojemności kontenera 20 stopowego), czyli liczby przeładowanych kontenerów w porcie.

150 mln złotych inwestycja pochłonie Deepwater Container Terminal (DCT) Gdańsk. Unia Europejska sfinansuje 1/3 inwestycji. Do portu w Gdańsku co tydzień wpływają największe kontenerowce świata. Gdański projekt nazwano „DCT Gdańsk brama do Europy Środkowej”

Projekt realizowany jest w celu zwiększenia możliwości przeładunkowych do około 1 mln TEU rocznie – mówi dyrektor zarządzający DCT Boris Wenzel. – Prowadzić to będzie do tworzenia nowych miejsc pracy, wprowadzania nowych rozwiązań, szybszego rozwój gospodarczego i podnoszenia jakości życia mieszkańców. W tym kontekście można zauważyć, że dzięki DCT Gdańsk nasz region może znacząco się rozwijać, a jego rola w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej wzrastać. Projekt zakłada rozbudowę bocznicy kolejowej terminal oraz dodatkowy sprzęt przeładunkowy.

W sumie te trzy inwestycje kosztować będą 360mln złotych, z czego 160 mln złotych przekaże Unia Europejska.

Warto inwestować w pomorskie nabrzeża o czym świadczą wyniki. Zaraz po Sankt Petersburgu z wynikiem 1,9mln TEU, Gdynia i Gdańsk są na drugim miejscu w obszarze Bałtyku z największą liczbą przeładowanych kontenerów  – 1 mln TEU.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.