Zakończyło się tak zwane studium korytarzowe nowej drogi ekspresowej S7, czyli Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta . Eksperci Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wybrali trzy warianty do dalszych prac projektowych.

Wybrane przez Departamenty Przygotowania Inwestycji oraz Środowiska Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad trzy warianty drogi ekspresowej S7 Obwodnicy Metropolitalnej stanowią kompilację wcześniejszych rozwiązań. Ich wybór oznacza, że dalsze prace będą się skupiały wyłącznie na nich. – Pozostałe warianty zostały odrzucone i nie będą już analizowane. Obecnie rozpoczął się kolejny etap prac studialnych nad drogą ekspresową – Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe – tłumaczy GDDKiA w Gdańsku. Teraz projektanci dopracują przebieg trzech wybranych wariantów. Na przełomie czerwca i lipca będzie zorganizowana kolejna tura spotkań z mieszkańcami, by poznać ich opinie na temat opracowanych rozwiązań. Do końca roku zostanie wybrany ostateczny wariant drogi przewidziany do realizacji.
Planowana obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie przebiegać po terenach przylegających do Trójmiasta od strony zachodniej. Nowa droga rozpoczyna się w węźle Chwaszczyno na drodze ekspresowej S6 – Trasie Kaszubskiej. Koniec trasy podłączony zostanie do węzła Straszyn, na skrzyżowaniu S6 Obwodnicy Trójmiasta i S7 Południowej Obwodnicy Gdańska.
– Prace studialne i projektowe nad obwodnicą zostały podjęte na podstawie analiz, które wskazały na ciągle wzrastające natężenie ruchu na obwodnicy Trójmiasta. Prognozy ruchu dowodzą, że w dalszej perspektywie czasowej, nawet rozbudowa obwodnicy do trzech pasów ruchu dla każdego kierunku, będzie niewystarczająca, stąd konieczne jest rozpoczęcie prac nad drogą alternatywną – wyjaśnia GDDKiA. W ramach tego projektu dodatkowo zaprojektowany zostanie łącznik, spełniający funkcję obwodnicy Żukowa w ciągu drogi krajowej nr 20.