fot. mat. prasowe

W lutym 2013 roku w Gdyni rozpoczęto realizację europejskiego projektu ENTER.HUB. W projekcie udział bierze 10 miast i 2 regiony z 9 różnych państw. Projekt trwa 27 miesięcy i zakończy się w kwietniu 2015 roku. Jego całkowity koszt to 717 410 EUR, w tym 40 730 EUR przeznaczone zostało na realizację części gdyńskiej.

fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe

Miasta partnerskie w ramach projektu będą jak najlepiej eksploatować teren wokół węzła kolejowego i czerpać oraz tworzyć jak największe korzyści dla mieszkańców i turystów. – W ramach projektu ENTER.HUB, miasta partnerskie będą realizowały zadania uzależnione od roli ich węzła w sieci transportowej. Działania te dotyczą np. poprawy funkcjonowania transportu publicznego w okolicy węzła (Łódź), poprawy jego wizerunku (Ulm), rozwoju usług logistycznych w węźle (Orebro). Węzeł transportowy na dworcu w Gdyni Głównej będzie miał strategiczną rolę w przedstawieniu atutów miasta. Zespół zadaniowy opracuje koncepcję zagospodarowania terenu węzła w sposób, który zapewni lepszą informację i ułatwi dostęp do istotnych z punktu widzenia gospodarczego, turystycznego, kulturowego i usługowego miejsc. Turyści i mieszkańcy bez problemu zlokalizują miejsca przyjazdu/odjazdu wybranego środka transportu.

Dzięki projektowi węzeł ma szansę przyczynić się do pozyskania nowych inwestorów dla Gdyni. Istotną rolę w koncepcji stanowi ograniczenie barier dla osób z trudnościami w poruszaniu się – informują urzędnicy UM w Gdyni. Ważnym elementem ENTER.HUB jest wymiana wiedzy i doświadczeń pomiędzy partnerami. – Gdyński zespół zadaniowy dokona przeglądu istniejących koncepcji zagospodarowania węzła, omówi sprawdzone i skuteczne rozwiązania z innych miast, wdroży dobre praktyki w plan zagospodarowania gdyńskiego węzła, a także rozważy szansę rozwoju nowych usług typu: Bike&Ride, Park&Ride, Rent a Bike. Przedstawiciele będą uczestniczyć wraz z reprezentantami miast partnerskich w warsztatach, podczas których omówią dotychczasowe działania i wspólnie poszukają najlepszych rozwiązań problemów danego węzła – dodają urzędnicy UM w Gdyni.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.