fot. Stocznia Marynarki Wojennej

Budowa okrętu wojennego, o którym od paru dni toczą się dyskusje, nie zostanie ukończona. Teraz, gdy się okazuje, że 400 mln złotych nie zostało wydane efektywnie zaczyna się rozliczanie rządów na przełomie ubiegłej dekady.

fot. Stocznia Marynarki Wojennej

 Z decyzją rządu, o nie dofinansowaniu dalszej budowy Gawrona, nie zgadza się Leszek Miller, szef SLD. Uważa, że podjęta decyzja poważnie obniża potencjał bojowy polskiej Marynarki Wojennej. – Uważam, że jest to zła decyzja. Wycofanie się z tego programu w poważny sposób obniża potencjał bojowy polskiej Marynarki Wojennej – mówił Miller na niedzielnej konferencji. Decyzje o budowie korwety zapadły, gdy ministrem obrony był Bronisław Komorowski, wspomniał szef SLD. – Wcześniej na Gawrona corocznie były zapewniane środki finansowe. W każdym razie tak było w okresie rządów SLD – zapewniał Miller. – Być może chodzi o to, by sprowadzić rolę Marynarki Wojennej do jakiegoś kompromitującego minimum. Jeśli minister obrony i premier twierdzą, że nie mają pieniędzy na dokończenie tego projektu, to mogą powiedzieć, że nie mają pieniędzy na siły lądowe, lotnictwo, to można zlikwidować armię, a wtedy też zlikwidować stanowisko ministra obrony narodowej, co wiązałoby się z konkretnymi oszczędnościami – mówił Miller.

Innego zdania jest Wiceminister obrony Marcin Idzik. – Plany korwety powstały oczywiście za czasów ministra Komorowskiego, wtedy były to plany nowoczesne. Natomiast umowa na korwetę została podpisana za premierostwa pana Leszka Millera, a dzień po podpisaniu tej umowy ścięto finansowanie tego projektu na cztery lata – powiedział Idzik. – Dlatego przez lata urzędowania premiera Leszka Millera nie było żadnych środków finansowych na korwetę Gawron. Pierwsze duże środki pojawiły się w 2005 r. – dodał wiceminister Idzik.

Początkowo plany zakładały budowę siedmiu, później trzech-czterech, potem dwóch okrętów, ostatecznie w stoczni powstawała jedna jednostka. Obecny rząd podjął decyzję zaprzestania budowy, a także podjęte zostaną próby sprzedaży kadłuba okrętu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.