mat. prasowe

Miasto Gdynia i Port Gdynia, a także Miasto i Port Gdańsk, samorząd województwa pomorskiego oraz przedstawiciel Szczecina – z inicjatywy Miasta Gdyni – po raz pierwszy biorą udział w największym na kontynencie  wydarzeniu, dotyczącym przemysłu wielkich statków wycieczkowych w Hamburgu.

mat. prasowe

Wśród ponad 250 wystawców z pięćdziesięciu krajów znajdują się porty i miasta portowe oraz firmy przemysłu związanego z budową, wyposażeniem statków, agenci i touroperatorzy. Gośćmi są przedstawiciele niemalże wszystkich armatorów aktywnych na europejskim rynku. Organizację narodowego stoiska powierzono Polskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

Seatrade Europe Cruise & Rivercruise Convention towarzyszy bogaty program konferencyjny, obejmujący takie tematy, jak wyzwania dla armatorów i portów, przyszłe plany stoczni, finansowanie budowy statków, niezbędna infrastruktura portowa pozwalająca na uzyskanie maksymalnych korzyści z obsługiwanych statków wycieczkowych.

Rynek europejski wykazuje najwyższe tempo wzrostu zarówno liczby wycieczkowców, jak i pasażerów. Prognozy przewidują, że liczba pasażerów wielkich statków wycieczkowych w 2020 roku wzrośnie do 10 milionów. Będzie to możliwe m.in. dzięki stałej tendencji do wzrostu wielkości statków. Dla Gdyni jest to kolejna szansa, bowiem jako jedyny polski port pasażerski może obsłużyć statki o długości ponad 300 metrów.

Bardzo dynamicznie rozwija się rynek niemiecki, drugi co do wielkości po Wielkiej Brytanii. Popularność tej formy spędzania wolnego czasu jest coraz większa. Liczba pasażerów z Niemiec na statkach wycieczkowych w tym roku osiągnęła  1,2 miliona (wzrost o 18,9% w porównaniu z rokiem ubiegłym), a już w przyszłym roku swą obecność w Gdyni zapowiedział największy niemiecki armator AIDA (20 zawinięć w przyszłym sezonie).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.