fot. sxc.hu

W jaki sposób usprawnić przewozy towarów spożywczych, jak optymalizować transport ryb oraz jak eliminować tzw. puste powroty, na te pytania przedstawiciele branży transportowej oraz producenci żywności, będą mogli znaleźć odpowiedź podczas Arctic-Adriatic Logistic Conference: Optymalizacja procesów logistycznych Polska-Skandynawia.

fot. sxc.hu
fot. sxc.hu

Arctic-Adriatic Logistic Conference organizowana jest 22 maja przez Urząd Miasta Gdyni, w AmberExpo, podczas 12. Międzynarodowych Targów Przetwórstwa i Produktów Rybnych „Polfish”. Wydarzenie poświęcone jest współpracy sieciowej dla optymalizacji dostaw w strefie korytarzy transportowych Bałtyk-Adriatyk oraz Atlantyk Adriatyk. Głównym tematem konferencji jest usprawnienie przewozu towarów, ze szczególnym uwzględnieniem ryb i produktów spożywczych na trasie Gdynia-Karlskrona oraz eliminacja tzw. pustych powrotów.

Podczas spotkania odbędą się prelekcje, na których zostaną zaprezentowane m.in. procesy logistyczne pomiędzy Skandynawią a Polską, a także rola portów morskich i linii promowych w organizacji transportu. Na konferencji zostaną również przedstawione wstępne założenia i wyniki Raportu: Studium Przypadku – import ryb z Norwegii do Polski, który przygotowywany jest przez firmę Actia Forum, na zlecenie Urzędu Miasta Gdyni. Prelekcje wygłoszą m.in. Stena Line, SKAT Transport, Akademia Morska w Gdyni i inni zaproszeni goście.

W programie zaplanowano również wizytę studyjną w Bałtyckim Terminalu Drobnicowym Gdynia. Uczestnicy będą mogli zapoznać się z infrastrukturą terminalu ro-ro, technologiami przeładunku, specjalistycznym wyposażeniem przeładunkowym, zakresem działalności oraz potencjalnymi możliwościami rozwoju.

A2A Logistis Conference, odbywa się w ramach projektu Bothnian Green Logistic Corridor, który jest jednym z największych projektów pod względem liczby partnerów (29) oraz budżetu (4,8 mln euro). Obejmuje obszar Szwecji, Finlandii, Norwegii, Niemiec i Polski. Projekt służy inicjatywie „zielonych korytarzy”, dzięki którym powstanie kręgosłup systemów transportowych, lądowych i morskich.  Strategicznym celem projektu BGLC jest rozpoczęcie realizacji centrum logistycznego w strefie „Doliny Logistycznej”, którego rdzeniem będzie terminal intermodalny. Pozostałymi celami są: wzrost wymiany handlowej między Skandynawią a krajami Europy Środkowej, rozwijanie łańcuchów logistycznych i usprawnianie przewozu towarów oraz rozwój lokalny i regionalny.

Łańcuch logistyczny A2A (Arctic- Adriatic) to bardzo ważna inicjatywa, która umożliwia połączenie krajów Skandynawskich z Europejskim Korytarzem Kolejowym nr 5, Gdynia – Adriatyk. Wymagany termin oddania korytarza do użytku to 15 listopada 2015. Osiągnięcie celu uniemożliwiają jednak warunki infrastrukturalne kraju. Standardem Europejskim jest połączenie portów autostradą lub drogą ekspresową, których brakuje w Polsce. Innym problemem jest pominięcie koniecznej modernizacji Stacji Kolejowej Gdynia – Port w Wieloletnim Programie Inwestycji Kolejowych do roku 2015, co wykluczy terminowe oddanie do użytku Korytarza  nr 5. Obie kwestie będą tematami debaty podczas konferencji.

Udział w konferencji oraz w study tour jest bezpłatny. Formularz zgłoszeniowy można znaleźć na  stronie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.