Przedsiębiorcy prowadzący na terenie Lęborka sprzedaż alkoholu, muszą do 31 stycznia złożyć oświadczenia o uzyskanych przychodach w roku 2011. Ten sam termin obowiązuje wniesienie opłaty za korzystanie z zezwoleń w roku 2012.

Opłaty można dokonać w kasie Urzędu Miejskiego w Lęborku lub na rachunek bankowy: Bank Gospodarki Żywnościowej nr 82 2030 0045 1110 0000 0219 7910.
Niedokonanie opłaty wymaganej przepisami ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( tekst jednolity z 2007 r. Dz. U. Nr 70 , poz. 473 z późniejszymi zmianami) w terminie do dnia 31 stycznia 2011 r. spowoduje wygaszenie zezwolenia wydanego przez Burmistrza Miasta Lęborka i tym samym brak możliwości dalszej sprzedaży napojów alkoholowych.
Przedsiębiorca, którego zezwolenie wygasło na skutek niedokonania stosownej opłaty będzie mógł wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia.
Jaki dzień zapłaty uważa się za właściwy w przypadku dokonania opłaty przelewem?
Czy jest to dzień dokonania przelewu przez przedsiębiorce, czy dzień wpłynięcia przelewu na konto Urzędu i w przypadku drugim jeżeli wystąpi różnica, to czy liczy się data waluty, czy data księgowania na rachunku Urzędu.