Blisko 2000 nowych pracowników poszukują firmy z gdańskiego centrum biznesowego Olivia Centre. Pomimo pandemii firmy rekrutują  więcej pracowników niż przed 2020 rokiem. – Olivia rozwija się i powiększa – teraz po roku pandemii widzimy to bardzo wyraźnie – mówią zarządzający tym największym centrum biurowo-biznesowym w północnej Polsce.

Obecnie w 8 budynkach kompleksu Olivia Business Centre na 175 tysiącach m kw. rezyduje około 500 firm, w których pracuje 8,5 tysiąca osób.  Docelowa wielkość obiektu przekroczy 200 tys. m kw., co uczyni go największym projektem biurowym w Polsce. Swoje siedziby mają  tu m.in.:  Airhelp, Amazon, Arrow, Bayer, Deloitte, Energa, EPAM, Fujifilm, Nordea, PwC, Ricoh, Sii, Staples, ThyssenKrupp.

Pomimo pandemii Olivia Business Centre w ostatnich kwartałach znacząco powiększyła grono najemców. Nowe powierzchnie dobierają nie tylko jej dotychczasowi rezydenci, ale podpisywane są też nowe umowy najmu, a łączna liczba rekrutowanych pracowników jest bliska 2000 osób. Ostatni kwartał był trzecim rekordowym w 11-letniej historii OBC: podpisane umowy objęły ponad 30 tys. m2 powierzchni.

Jednym z nowych najemców jest Telus International, który otworzył tu regionalne biuro Facebooka,  globalnego potentata mediów społecznościowych, co doprowadziło do uruchomienia rekrutacji aż 500 osób. Nowo otwarte centrum operacyjne zajmie się doradztwem dla małych i średnich przedsiębiorstw w zakresie ich kampanii marketingowych, rekrutacyjnych i sprzedażowych. Początkowo świadczyć będzie wsparcie w językach polskim i rosyjskim, a docelowo również w językach czeskim, węgierskim, rumuńskim, niemieckim i angielskim. Wsparcie obejmować będzie wszystkie platformy komunikacyjne i społecznościowe zarządzane przez Facebooka: Facebook, WhatsApp, Instagram i Messenger

Z początkiem 2022 roku do Olivii wprowadzi się kolejny znaczny najemca, którego nazwa wciąż pozostaje poufna, jednak już obecnie firma ta uruchomiła rekrutację 600 pracowników.

– W każdym tygodniu nasi Rezydenci publikują co najmniej kilka ogłoszeń rekrutacyjnych na różne stanowiska. Nawet pobieżnie je analizując widać, że powstają stanowiska wynikające z rozwoju ich biznesu – mówi Małgorzata Gwozdz, dyrektor działu HR w Olivia Centre. –  Widać, że rezydenci wchodzą na nowe rynki – poszukują pracowników znających różne języki lub rozszerzają zakres swoich usług, ponieważ szukają czasami bardzo unikalnych lub niszowych specjalizacji. Rezydenci szukają menedżerów i specjalistów z branży IT, z umiejętnościami analitycznymi, audytorskimi, controllingowymi, ale też z branży energetycznej, specjalistów z zakresu mediów społecznościowych. Z drugiej strony potencjalni kandydaci szukają informacji, jak można złożyć ofertę do firm rezydujących w Olivii – co nas szczególnie cieszy, to fakt, że prowadzone przez nas ankiety potwierdzają, że kandydaci do pracy interesują się pracą w Olivii, gdyż w gronie 10 tys. pracowników naszych rezydentów mają znajomych, którzy chwalą to miejsce za usługi dodatkowe, ofertę eventową i piękne przestrzenie.

Olivia Centre to nie tylko powierzchnie biurowe. W ciągu roku odbywa się tutaj kilkaset wydarzeń biznesowych, edukacyjnych, kulturalnych i sportowych. Na terenie centrum biurowego wykreowane zostało unikalne połączenie usług i udogodnień dla najemców i gości, które tworzy osiem restauracji, 4 kawiarnie, profesjonalne dwupiętrowe centrum fitness, żłobek i przedszkole dla 100 dzieci, szkołę podstawową, liceum, akademię IT, centrum medyczne, gabinet dentystyczny, aptekę, 5 punktów obsługi klienta banków i 5 centrów konferencyjnych, O4 – jeden z największych coworkingów w Polsce, ale równocześnie rozległe patio wypełnione roślinnością, fontannami i miejscami wypoczynku. Wiosną 2021 r. jako jeden z pierwszych budynków w Polsce Olivia Centre poddana została najbardziej restrykcyjnej analizie prowadzonej przez ekspertów z International Well Building Institute (IWBI) z Nowego Yorku. Sprawdzane było bezpieczeństwo użytkowników budynków, a także rozwiązania podnoszące jakość życia na terenie centrum biznesowego, również w kontekście trwającej pandemii.  Olivia otrzymała maksymalną ocenę 25 na 25 punktów. Wynik ten zdobyła w 22 podstawowych kategoriach oraz w 3 nowych, związanych z wdrożonymi na jej terenie innowacjami. Jest to pierwszy taki wynik na świecie, co potwierdza, że gdańskie budynki należą do ścisłej światowej czołówki biznesowej.

 Na ostatnich trzech piętrach Olivii Star, najwyższego budynku Polski północnej, uruchomiony został projekt, stanowiący unikalną, dodatkową ofertę przyciągającą do Olivii Centre gości z całego świata. Na 32. piętrze działa ogólnodostępna kondygnacja widokowa, umożliwiająca widok 360 st. na całe Trójmiasto. Oferuje nie tylko zachwycającą panoramę na Zatokę Gdańską, Trójmiejski Park Krajobrazowy i gdyńskie wybrzeże klifowe, ale także oryginalnie zaprojektowane wnętrza, punkty gastronomiczne i rekreacyjne. Na 33. piętrze budynku znajdują się dwie prestiżowe restauracje: Arco i Treinta y Tres, prowadzone przez Paco Péreza, jednego z najbardziej utytułowanych szefów kuchni na świecie. Natomiast na 34. kondygnacji, na wysokości blisko 160 metrów nad ziemią, utworzono położone najwyżej w Polsce multifunkcjonalne centrum konferencyjne.

Olivia oferuje ponad 1600 miejsc parkingowych, szereg punktów do ładowania samochodów elektrycznych, punkty do przechowywania i ładowania hulajnóg elektrycznych, kilkaset stojaków rowerowych oraz duże szatnie z prysznicami dla rowerzystów w każdym z 8 budynków.

Materiały: OBC/Zdjęcia:Dawid Linkowski

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.