Fot. Shutterstock

Rozpoczęły się testy pierwszych dwóch wagonów szybkich pociągów produkowanych przez Alstom dla PKP Intercity – poinformowała dyrektor ds. komunikacji Alstom w Polsce Dorota Januszkiewicz. Pierwszy pociąg Pendolino ma trafić do Polski na początku sierpnia.

Testy pociągu Pendolino są prowadzone w zakładach Alstom we włoskim Savigliano, gdzie produkowane są pociągi. Na razie sprawdzane są dwa wagony pierwszego składu, kolejny etap testów – już całego pociągu – zaplanowano ma maj.

Fot. Shutterstock
Fot. Shutterstock

Jak poinformowała Januszkiewicz, do tej pory powstały „pudła”, czyli skorupy wagonów do trzech pociągów. Każdy pociąg składa się z siedmiu wagonów. „Teraz trwa ich wyposażanie; zaczynamy prace nad pudłem do czwartego pociągu” – wyjaśniła. Dodała, że prace są prowadzone zgodnie z harmonogramem.

Producent, podobnie jak PKP Intercity, nie ujawnia, jak będzie wyglądało wnętrze pociągów. Pytany o to prezes przewoźnika Janusz Malinowski powiedział jedynie, że szczegóły zostaną przedstawione pasażerom i mediom w najbliższym czasie.

Kontrakt PKP Intercity i Alstomu o wartości 665 mln euro obejmuje dostawę 20 pociągów, które mogą rozwijać prędkość do 250 kilometrów na godzinę, budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz koszty utrzymania technicznego pociągów przez 17 lat. Umowę podpisano w maju 2011 r.

Początkowo kolejarze planowali, że szybkie pociągi będą jeździć tylko na trasie Gdynia – Warszawa – Kraków – Katowice. Prawdopodobnie jednak będą kursować także do Wrocławia i do Rzeszowa, a w sezonie letnim być może także do Słupska i Kołobrzegu.

 Pierwszy pociąg Pendolino ma trafić do Polski na początku sierpnia br. W Polsce będą prowadzone dalsze testy, które poprzedzą wydanie potrzebnych pozwoleń i zaświadczeń dopuszczenia do ruchu w naszym kraju. Regularnie nowe składy będą kursować od grudnia 2014 r., od wejścia w życie nowego rocznego rozkładu jazdy.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.