fot. RMF24

Rok po remoncie ułożona kostka na peronie w Sopocie zaczęła się luzować i wypadać, tą samą prace trzeba powtórzyć na nowo.

fot. RMF24

Sopocki peron wyremontowano na wzór tego z XIX wieku. Rok temu wymieniony został cały dach, oczyszczono i pomalowano podtrzymujące go kolumny, a wiatę podniesiono o prawie 90 centymetrów. Problemem okazała się, ułożona zgodnie z wytycznymi sopockiego konserwatora zabytków, kostka. Przypominać miała dawne czasy peronu w Sopocie. Sposób jej układania z dawnych lat nie sprawdził się w XXI wieku. Dawniej kostka układana była na podsypce, stąd przy dużo większym natężeniu pasażerów korzystających z peronu, kostka zaczęła luzować się, z łatwością można było ją wyjąć. – Ubytki kostki pojawiły się już w okresie jesienno-zimowym ubiegłego roku. Materiał używany zgodnie z wytycznymi konserwatora zabytków niestety się nie sprawdził. Będziemy więc musieli użyć innej, nowszej technologii – mówi Katarzyna Wierzbowska, naczelnik Wydziału Inwestycji i Rozwoju SKM. Wymiana nawierzchni na całym peronie odbywać się będzie etapami, użyta zostanie zaprawa, która pozwoli na dłużej cieszyć się równym, bez ubytków peronem. Cała inwestycja odrestaurowania peronu kosztowała 14 mln złotych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.