Od 2 marca Urząd Gminy Słupsk testuje gminny telefon interwencyjny, dzięki któremu mieszkańcy będą mogli w prosty sposób poinformować o nagłych awariach i wydarzeniach w ich miejscu zamieszkania.

Dzwoniąc pod numer 669 000 010 poza normalnymi godzinami pracy Urzędu i jej jednostek, czyli w godzinach 16.00 – 7.00 oraz w weekendy, będzie można zgłaszać uszkodzenie sieci wodociągowej i hydrantu, brak wody, niedrożność sieci kanalizacyjnej, zdarzenie drogowe, uszkodzenie oświetlenia ulicznego, wylewanie ścieków w niedozwolonych miejscach, spalanie plastików, przewrócone drzewo na drodze, bezpańskie zwierzęta itp. Sprawy muszą dotyczyć zdarzeń leżących w kompetencjach gminy.
Ze względu na bezpieczeństwo funkcjonowania rozmowy będą rejestrowane. Dzwoniąc należy podać swoje imię i nazwisko oraz adres i numer telefonu gdyż telefony anonimowe uznawane są za niewiarygodne. Gminny Numer Interwencyjny nie będzie zastępował telefonów do powszechnie działających służb, inspekcji czy straży (tj. policja, pogotowie, straż pożarna). Należy więc z niego korzystać tylko w wyjątkowych sytuacjach.
Na razie są to testy. Po dwóch miesiącach funkcjonowania urząd gminy sprawdzi czy telefon interwencyjny zdał egzamin.