Szkoła Podstawowa z Oddziałami Przyszpitalnymi nr 9 w Słupsku zaprasza do udziału w XVIII Festiwalu Piosenki Marynistycznej „Łajba 2014” oraz w towarzyszącym mu XIII Ogólnopolskim Konkursie Dziennikarskim o „Laur Słupskich Kotwic” i XVI Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym „Łajba 2014” o tematyce morskiej i marynistycznej. Gazeta Kaszubska sprawuje patronat medialny nad Festiwalem.

Festiwal odbędzie się 29 marca w Słupskim Inkubatorze Technologicznym. Podczas finału wręczone zostaną również nagrody przyznane laureatom XIII Ogólnopolskiego Konkursu Dziennikarskiego i XVI Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego.
Regulamin XVIII Festiwalu Piosenki Marynistycznej „Łajba 2014”
Cele:
-
Propagowanie tradycji morskiej w piosence.
-
Rozwijanie zainteresowań muzycznych dzieci ze szkół podstawowych.
-
Stworzenie możliwości współzawodnictwa artystycznego wśród uczniów.
-
Wymiana doświadczeń pedagogicznych i poszerzenie literatury wokalnej dla dzieci.
-
Prezentacja utworów najbardziej wartościowych pod względem artystycznym.
Organizacja Festiwalu:
-
Organizatorem Festiwalu jest Szkoła Podstawowa z Oddziałami Przyszpitalnymi nr 9 w Słupsku.
-
Patronat nad konkursem objął: Senator RP – Kazimierz Kleina oraz Prezes Zarządu Głównego Ligi Morskiej i Rzecznej – Andrzej Królikowski.
-
Współorganizatorami Festiwalu są: Urząd Morski w Słupsku, Centrum Szkolenia Marynarki Wojennej RP w Ustce i Słupski Inkubator Technologiczny.
-
Konkurs skierowany jest do uczniów szkół podstawowych.
-
Termin przesyłania zgłoszeń upływa 28 lutego 2014 r.
-
Wykonawcy oceniani będą w dwóch kategoriach: soliści i zespoły. Jeśli zgłosi się mniej niż 6 zespołów lub 6 solistów, wykonawcy zostaną ocenieni w dwóch kategoriach wiekowych: klasy 0-III i klasy IV-VI.
-
Nagrody główne Festiwalu to: Nagroda Prezesa ZG LMiR w Gdyni, Nagroda Dyrektora Urzędu Morskiego w Słupsku, Nagroda Komendanta CSzMW w Usce.
-
Laureaci I, II i III miejsca otrzymają statuetki, dyplomy i nagrody rzeczowe.
-
Organizator Festiwalu zapewnia uczestnikom i ich opiekunom słodki poczęstunek i napój.
-
Organizator zastrzega sobie prawo wykorzystania nagrań szant.
-
Sekretariat Festiwalu prowadzi Anna Butryn, członek zespołu kierowniczego Szkoły Podstawowej z Oddziałami Przyszpitalnymi nr 9 w Słupsku.
-
Finał odbędzie się 29 marca 2014 r. w Słupskim Inkubatorze Technologicznym przy ul. Portowej 13B.
Warunki uczestnictwa:
-
Uczestnikami Festiwalu mogą być soliści i zespoły instrumentalno-wokalne (maksymalnie 7-osobowe) ze szkół podstawowych, ośrodków kultury.
-
Repertuar: wyłącznie szanty w polskiej wersji językowej.
-
Dopuszczalne są utwory już istniejące lub nowo skomponowane.
-
Dopuszcza się układy choreograficzne.
-
Dopuszczalna forma akompaniamentu: własny lub półplayback.
-
Uczestnicy nie mogą ponownie prezentować utworu wykonywanego przez siebie w poprzednich edycjach festiwalu „Łajba” (do 5 lat wstecz).
-
Szkołę mogą reprezentować maksymalnie dwa zespoły lub dwóch solistów, lub jeden solista i jeden zespół.
-
Warunkiem udziału jest przesłanie do 28 lutego 2014 r. poprawnie wypełnionej karty zgłoszenia pobranej ze strony www.sp9.slupsk.pl w zakładce Łajba, na adres sekretariatu Festiwalu: Szkoła Podstawowa z Oddziałami Przyszpitalnymi nr 9 im. kmdra Stanisława Hryniewieckiego, ul. Małachowskiego 9, 76-200 Słupsk.
-
Każdy wykonawca na karcie zgłasza propozycje dwóch utworów, z czego będzie prezentował tylko jeden utwór, wskazany przez organizatora w celu uniknięcia powtarzania się szant podczas występów konkursowych.
-
Informacja, który z zaproponowanych utworów zostanie zaprezentowany na Festiwalu, zostanie umieszczona na stronie internetowej www.sp9.slupsk.pl do 10 marca 2014 r. oraz przekazana do zainteresowanych szkół drogą mailową.
-
Laureat Festiwalu występuje podczas Koncertu finałowego kolejnej edycji Festiwalu.
-
Udział w Festiwalu jest jednoznaczny z pełną akceptacją regulaminu.
Regulamin XIII Ogólnopolskiego Konkursu Dziennikarskiego o „Laur Słupskich Kotwic”
Celem konkursu jest zachęcenie uczniów szkół podstawowych do podejmowania tematyki marynistycznej w różnych formach dziennikarskiej wypowiedzi.
-
Konkurs organizuje: Szkoła Podstawowa z Oddziałami Przyszpitalnymi nr 9 im. kmdra por. Stanisława Hryniewieckiego w Słupsku.
-
Patronat nad konkursem objął: Senator RP – Kazimierz Kleina oraz Prezes Zarządu Głównego Ligi Morskiej i Rzecznej – Andrzej Królikowski.
-
Redakcyjni partnerzy: Redakcja dwumiesięcznika „Powiat Słupski”, wydawanego przez Starostwo Powiatowe w Słupsku, Redakcja słupskiego dwutygodnika „Moje Miasto” oraz Gazeta Kaszubska.
-
Celem tegorocznej edycji konkursu jest zachęcenie uczniów szkół podstawowych do podejmowania tematyki morskiej w różnych formach dziennikarskiej wypowiedzi, przybliżenie szeroko pojętej problematyki morskiej i jej popularyzacja w środowisku szkolnym oraz kształtowanie wśród dzieci postaw przyjaznych morzu. Celem tegorocznej edycji jest także uczczenie pamięci tragicznie zmarłego w lipcu 2013 r. Kapitana Edwarda Zająca – laureata tytułu Samotnego Żeglarza Roku 2012 i jurora XII Ogólnopolskiego Konkursu Dziennikarskiego o „Laur Słupskich Kotwic”.
-
Temat tegorocznej edycji konkursu to: „Bezpieczeństwo na morzu i nad morzem oraz innymi akwenami”.
-
Konkurs obejmuje dwie kategorie: wypowiedź dziennikarską i fotoreportaż.
-
Konkurs adresowany jest do uczniów szkół podstawowych.
-
W konkursie na wypowiedź dziennikarską ocenie podlegać będą tylko pojedyncze prace zgłoszone przez redakcje szkolnych gazetek lub indywidualnie przez autora, bądź jego opiekuna. Dopuszczalne są wszystkie formy dziennikarskiej wypowiedzi z wyjątkiem notatki prasowej, krótkiej informacji.
-
Objętość prac: od 1 do 3 stron A4 (34 wiersze na stronie, odstęp 1,5, 86 znaków w wierszu, czcionka 12-punktowa).
-
Nie będą oceniane nadesłane całe gazetki, wyodrębnione z nich kolumny lub strony o tematyce morskiej itp. Nie będą oceniane też prace literackie. Tematyka prac nie może być zmyślona, musi mieć odzwierciedlenie w rzeczywistości i być aktualna. Prace muszą być przesłane w wersji elektronicznej w programie MS Word (na płycie CD) i wydrukowane w 5 egzemplarzach.
-
W konkursie na fotoreportaż oceniane będą zestawy składające się maksymalniez 5 zdjęć. Zdjęcia muszą być w wersji papierowej i mieć format 15 x 21 cm. Dodatkowo prace fotograficzne powinny być przesłane w zapisie elektronicznym – na płycie CD – w formacie jpg. Zdjęcia mogą być kolorowe lub czarno-białe. Wszystkie muszą dotyczyć tego samego tematu. Fotoreportaż należy opatrzyć tytułem i krótko opisać jakiego zdarzenia dotyczy, gdzie został wykonany itp. Fotoreportaże bez tytułu i bez opisu nie będą oceniane. Odrzucone zostaną też zestawy ze zdjęciami z nadrukowanymi datami ich wykonania. Wysłane prace muszą być własnością ich autora.
-
Prace wraz z kartą zgłoszenia należy przesłać na adres: Szkoła Podstawowa z Oddziałami Przyszpitalnymi nr 9 im. kmdra por. Stanisława Hryniewieckiego, ul. Małachowskiego 9, 76-200 Słupsk, z dopiskiem: „Łajba 2014 – Konkurs dziennikarski”. Kartę zgłoszenia należy pobrać ze strony: http://www.sp9.slupsk.pl/ – zamieszczona w zakładce „Łajba”.
-
Termin nadsyłania prac upływa 28 lutego 2014 roku.
-
Nadesłane na konkurs prace oceni jury składające się z zawodowych dziennikarzy i fotoreporterów, powołane przez organizatora konkursu.
-
Werdykt jury będzie ostateczny i nie będzie przysługiwało od niego żadne odwołanie.
-
Za trzy najlepsze prace w każdej kategorii – wypowiedz dziennikarska i fotoreportaż – przyznane zostaną statuetki „Słupskiej Kotwicy”, dyplomy i nagrody rzeczowe. Redakcyjni partnerzy konkursu zdecydują o druku tych prac na łamach własnych pism.
-
Informacja o przyznanych nagrodach i wyróżnieniach zostanie zamieszczona na stronie www.sp9.slupsk.pl oraz wysłana do szkół, w których uczą się nagrodzeni uczniowie do 14 marca 2014.
-
Organizatorzy konkursu zastrzegają sobie inny podział nagród, prawo do korekty redakcyjnej nadesłanych prac oraz prawo do ich publikacji we własnym piśmie, na swojej stronie internetowej i w pismach redakcyjnych partnerów konkursu.
-
Termin rozstrzygnięcia konkursu i wręczenia nagród to: 29 marca 2014 roku podczas Festiwalu Piosenki Marynistycznej „Łajba 2014” w Słupskim Inkubatorze Technologicznym przy ul. Portowej 13 B w Słupsku.
-
Sekretariat konkursu prowadzi Iwona Poźniak, nauczyciel języka polskiego, konsultant ds. informacji pedagogicznej i wydawnictw Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Słupsku: mail: iwop0@poczta.onet.pl
-
Adres organizatora konkursu:
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Przyszpitalnymi nr 9 w Słupsku
ul. Małachowskiego 9
76-200 Słupsk
Regulamin XVI Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego
-
Celem Konkursu jest pobudzanie i rozwijanie uzdolnień plastycznych, uwrażliwienie na piękno nadmorskiego krajobrazu, promowanie regionu.
-
Prace oceniane będą w dwóch kategoriach wiekowych: kl. 0-III szkoły podstawowej, kl. IV-VI szkoły podstawowej.
-
Tematyka prac związana z morzem i marynistyką.
-
Technika wykonania prac: malarstwo, pastel i inne płaskie techniki barwne.
-
Format prac: A4 lub A3.
-
Do prac powinien zostać dołączony opis zawierający: tytuł pracy, pełne imię i nazwisko autora, kategorię wiekową, nazwę i adres placówki zgłaszającej, pełne imię i nazwisko opiekuna plastycznego.
-
Prace konkursowe (maksymalnie 10 prac z jednej placówki w każdej kategorii wiekowej) wraz z kartą zgłoszenia należy przesłać na adres sekretariatu Konkursu: Szkoła Podstawowa z Oddziałami Przyszpitalnymi nr 9, ul. Małachowskiego 9, 76-200 Słupsk, z dopiskiem „Łajba 2014 – Konkurs plastyczny”. Karty zgłoszenia do pobrania na stronie www.sp9.slupsk.pl w zakładce Łajba.
-
Sekretariat Konkursu prowadzi Jolanta Porada, wicedyrektor Szkoły Podstawowej z Oddziałami Przyszpitalnymi nr 9 w Słupsku.
-
Termin nadsyłania zgłoszeń i prac na konkurs upływa 28 lutego 2014 r.
-
Uszkodzone lub pogniecione w czasie transportu prace nie będą oceniane przez jury.
-
Prace ocenia profesjonalne jury.
-
Autorzy wyróżnionych prac otrzymają dyplomy.
-
Autorzy prac nagrodzonych otrzymają statuetki i dyplomy.
-
Opiekunowie wyróżnionych i nagrodzonych uczniów otrzymają dyplomy.
-
Informacja o przyznanych nagrodach i wyróżnieniach zostanie zamieszczona na stronie www.sp9.slupsk.pl oraz wysłana do szkół, w których uczą się nagrodzeni uczniowie do 14 marca 2014.
-
Uroczyste wręczenie nagród – 29 marca 2014 r. w Słupskim Inkubatorze Technologicznym, ul. Portowa 13B.
-
Nadesłane prace przechodzą na własność organizatora, który zapewnia sobie tym samym prawo do ich dalszego wykorzystania.
Karty zgłoszeniowe znajdują się na stronie internetowej organizatora Festiwalu.