Ministerstwo Obrony Narodowej ogłosiło właśnie decyzję w sprawie korwety typu Gawron. Okręt zostanie dokończony i przemianowany na patrolowiec ORP Ślązak. 12 grudnia w obecności premiera Donalda Tuska i ministra obrony Tomasza Siemoniaka w Gdyni, podpisane zostały umowy na łączną kwotę prawie 100 mln euro.

Okręt ma zostać oddany Marynarce Wojennej do listopada 2016 roku, a umowy zostały podpisane z dwoma holenderskimi firmami wchodzącymi w skład grupy Thales oraz polską firmą Enamor. Holendrzy będą dostawcami Modułowego Systemu Walki oraz elementów systemu łączności, natomiast polski podmiot „dostarczy i zainstaluje Zintegrowany System Nawigacji wraz z sonarem Vanguard oraz Zintegrowany System Łączności wraz z urządzeniami kryptograficznymi do elementów Zintegrowanego Systemu Walki oraz urządzeń łączności”.
W ramach podpisanych dokumentów podpisano także umowy offesetowe, w której ramach polskie podmioty będą odpowiadały za serwisowanie i naprawę Zintegrowanego Systemu Walki, sieci transmisji danych, a także szkolenie załogi patrolowca.

Podpisanie umów kończy problem przyszłych losów tego najbardziej kontrowersyjnego rozdziały polskiego okrętownictwa. Pierwotnie okręt miał być pierwszą z serii wielozadaniowych korwet. Jego budowę rozpoczęto w 2001 roku, a miała się ona zakończyć w 2009. W lutym 2011 roku sąd ogłosił upadłość Stoczni Marynarki Wojennej, która była wykonawcą okrętu i jego dalszy los stał się niejasny.
W 2012 roku porzucono projekt, na który wydano do tej pory 450 mln złotych! Postanowiono jednak dokończyć budowę, wykorzystując powstałą konstrukcję jako bazę dla patrolowca ORP Ślązak. W związku z tym okręt będzie kosztował nas w sumie prawie miliard złotych. Cały projekt korwet gawron, zakładający budowę trzech wielozadaniowych jednostek miał kosztować 1,46 mld.

W komunikacie Ministerstwa Obrony narodowej możemy znaleźć specyfikację techniczną jednostki, a także jego przeznaczenie i wyposażenie:
Przeznaczenie okrętu:
- zwalczanie celów nawodnych uzbrojeniem artyleryjskim średniego kalibru;
- wykrywanie i zwalczanie celów powietrznych uzbrojeniem artyleryjskim i rakietowym bliskiego zasięgu;
- zwalczanie mniejszych jednostek i zagrożeń asymetrycznych;
- patrolowanie i ochrona torów podejściowych, a także morskich linii komunikacyjnych;
- prowadzenie kontroli morskich szlaków żeglugowych podczas realizacji zadań reagowania kryzysowego oraz jako element sił wielonarodowych;
- eskortowanie i ochrona jednostek komercyjnych, ochrona instalacji i infrastruktury morskiej;
- zwalczanie piractwa i terroryzmu morskiego oraz przemytu broni i narkotyków, a także przeciwdziałanie nielegalnej emigracji;
- zdolność do współpracy z siłami specjalnymi w zakresie zabezpieczenia ich działań (w tym ich transport, wysadzanie, odzyskiwanie i ograniczone wsparcie ogniowe).
Główne parametry techniczne:
- Długość całkowita – 95,20 m;
- Szerokość – 13,30 m;
- Zanurzenie – 3,30 m;
- Wyporność pełna – 2150 t;
- Maksymalna prędkość – 30 węzłów;
- Autonomiczność – 30 dni;
Podstawowe wyposażenie:
- Zintegrowany System Walki;
- Armata 76 mm;
- 2 x 30 mm działko;
- Stacja radiolokacyjna obserwacji;
- Stacja radiolokacyjna kierowania uzbrojeniem;
- Zintegrowany System Łączności wraz z urządzeniami kryptograficznymi;
- Zintegrowany System Nawigacji spełniający wszystkie wymagania międzynarodowe;
- infrastruktura pozwalająca na współpracę ze śmigłowcem i bazowanie sił specjalnych.
Źródło: MON/Aleksander Kiszniewski