Największa inwestycja kolejowa na Pomorzu rozwija się w dużym tempie. W pracach nieprzerwanie biorą udział setki osób i maszyn. Poinformowano także o dołączeniu do projektu trzech przystanków: Gdańsk Osowa oraz Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion. Kolej ma być oddana do użytku w drugiej połowie 2015 roku.

Marszałek województwa, Mieczysław Struk poinformował we wtorek podczas konferencji poświęconej budowanej Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, że są już gotowe projekty i źródła finansowania dodatkowych przystanków. Powstaną one przy linii kolejowej nr 201 Gdynia-Kościerzyna należącej do PKP PLK.

Marszałek zapewnił, że budowa dodatkowych przystanków nie spowoduje przesunięcia terminu zakończenia inwestycji. Natomiast koszty wzrosną o 23,6 mln zł netto. Tym samym koszt budowy PKM to obecnie 949,9 mln zł netto. Struk poinformował, że 85 proc. kosztów kwalifikowanych inwestycji finansuje UE.

Władze województwa liczą, że budowa PKM będzie pierwszym krokiem do znaczącego usprawnienia komunikacji publicznej w regionie. Zakłada się, że z połączenia korzystać mogą głównie osoby dojeżdżające do Trójmiasta z Kartuz i z Kaszub. Według przeprowadzonych badań z PKM może korzystać rocznie od 6,5 do 10,5 mln pasażerów. Dzięki PKM także Gdynia będzie miała bezpośrednie połączenie kolejowe z portem lotniczym. Gdańsk natomiast odzyska bezpośrednie połączenie kolejowe z Kartuzami i Kościerzyną, zniszczone w czasie II wojny światowej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.