fot. zkmgdynia.pl

Podczas 60. Kongresu Transportu Publicznego w Genewie, Międzynarodowa Unia Transportu Publicznego, przyznała Gdyni nagrodę za najwyższy w Europie Środkowo-Wschodniej standard obsługi klienta w komunikacji miejskiej.

fot. zkmgdynia.pl
fot. zkmgdynia.pl

Nagroda jest wyrazem wysokiej oceny działań, jakie podjęto w mieście w okresie 20 lat po rozpoczęciu transformacji ustrojowej. Gdynia, jako jedno z pierwszych miast, zmieniła system organizacji, zarządzania i rozwoju komunikacji miejskiej.

Gdynia postawiła od początku na eksploatację nowoczesnego, proekologicznego taboru, czego wyrazem jest funkcjonowanie jednej z najnowocześniejszych w Europie i na świecie trakcji trolejbusowej oraz autobusów zasilanych CNG. Poza tym wszystkie pojazdy, zarówno autobusy, jak i trolejbusy, są niskopodłogowe.

– Wieloma rozwiązaniami wyprzedziliśmy już dziś partnerów z zachodniej Europy i jesteśmy tam stawiani za wzór do naśladowania. Jeśli chodzi o organizację komunikacji trolejbusowej, postrzegani jesteśmy jako europejski lider. To inni chcą się od nas uczyć – mówi profesor Olgierd Wyszomirski, dyrektor ZKM Gdynia.

Nie tylko pojazdy są w Gdyni nowoczesne. Wdrożono inne rozwiązania na miarę XXI w.: bilet elektroniczny, elektroniczną informację w pojazdach, serwis internetowy z pełną informacją usługach i możliwością zakupu biletu, uruchomiono biura obsługi klienta.

Od 1992 r. uruchomiono w gdyńskiej komunikacji miejskiej 20 nowych linii autobusowych i 5 trolejbusowych, a liczba kilometrów realizowanych w gdyńskiej komunikacji miejskiej wzrosła o 1/3.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.