Gdyński port dobrze będzie wspominał rok 2012. Nie tylko z powodu jubileuszu 90-lecia istnienia, ale głównie z osiągniętych wyników. Przy gdyńskich nabrzeżach przeładowano 15,8 mln ton i był to trzeci wynik w historii. Rozpoczęto też ważne inwestycje w infrastrukturę portową.
W 2012 r. do portu w Gdyni zawinęło 3237 statków. 69 z nich to wielkie wycieczkowce, na pokładach których przypłynęło ponad 108 tys. pasażerów. Rośnie popularność linii promowej Gdynia-Karlskrona. Promy Stena Line obsłużyły w minionym roku ponad 470 tys. pasażerów. Potwierdzeniem dobrej kondycji finansowej portu jest niesłabnące tempo inwestycji w infrastrukturę portową, która pozwoli w przyszłości zapewnić prawidłowe funkcjonowanie i rozwój portu. Nakłady inwestycyjne w 2012 roku sięgnęły 62,2 mln zł i wzrosły o 30% w porównaniu z rokiem poprzednim. Istotnym wsparciem inwestycji portowych są środki unijne. W 2012 roku ZMPG S.A. otrzymał pierwszą część dotacji na rozbudowę terminalu ro-ro w wysokości 19,2 mln zł.
W latach 2013-2015 zarząd portu zamierza przeznaczyć blisko 700 mln zł na inwestycje w rozbudowę i modernizację infrastruktury portowej. Plany na najbliższy rok obejmują m.in. dokończenie rozpoczętych prac oraz rozpoczęcie zabudowy niezagospodarowanego terenu w rejonie Nabrzeża Bułgarskiego, przebudowę Nabrzeża Szwedzkiego oraz terminala kolejowego do przeładunku kontenerów na terenie Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego. Cieszy informacja o wznowieniu prac nad budową terminala promowego przy Nabrzeżu Polskim. To będzie wspólna inwestycja Portu Gdynia i armatora Stena Line. Docelowo – terminal ma zostać oddany do użytku w 2016 r. Tematem najważniejszym ze strategicznego punktu widzenia jest budowa obrotnicy, czyli miejsca w którym wielkie statki będą mogły zawracać. Dzięki tej inwestycji, gdyńskie terminale kontenerowe będą mogły przyjmować jednostki długie nawet na 380 m.