W Kościerzynie rozpoczął się remont zabytkowej parowozowni, która jest częścią Muzeum Kolejnictwa. Rewitalizację finansuje samorząd województwa i Unia Europejska.

Rozpoczęły się prace budowlane i konserwatorskie w ramach projektu „Pomorskiej kolei skarbnica – rewitalizacja zabytkowych obiektów Zespołu Parowozowni w Kościerzynie”. Pierwszy etap prac obejmuje remont budynku biurowego zbudowanego w 1929 r. w ramach Magistrali Węglowej Śląsk–Porty, czyli największej inwestycji kolejowej Rzeczypospolitej okresu międzywojennego.
– Prace w tym obiekcie obejmują m.in.: wymianę pokrycia dachowego, stolarki okiennej i drzwiowej, wymianę instalacji technicznych wraz z budową instalacji gazowej oraz renowację elewacji. Obecnie trwa wymiana pokrycia dachowego. Po zakończeniu prac dekarskich, prace remontowe prowadzone będą we wnętrzu zabytkowego obiektu – wyjaśnia Stanisław Repiński, którego kościerska firma prowadzi prace budowlane i konserwatorskie.
Remont, finansowany ze środków samorządowych i unijnych dotacji, zakończy się w przyszłym roku. Parowozownia jest częścią kościerskiego Muzeum Kolejnictwa , które należy do największych atrakcji turystycznych na Kaszubach. Znajduje się tam 45 unikatowych zabytkowych parowozów, lokomotyw i wagonów.
