www.sxc.hu

Władze Sopotu zapowiedziały walkę z reklamami w ścisłym centrum miasta. Podjęte już działania mają przywrócić dobry wizerunek i poprawić estetykę kurortu.

www.sxc.hu

Władze miasta Sopotu postanowiły podjąć zdecydowane działania mające na celu uporządkowanie estetyki przestrzeni publicznej poprzez usunięcie szpecących wielkoformatowych, krzykliwych reklam oraz wszelkiego typu siatek i płacht reklamowych. – Podkreślić należy, że chaotycznie i przypadkowo montowane reklamy wszelkiego rodzaju często nie spełniają swojej roli, a dodatkowo niekorzystnie przesłaniają walory zabytkowej architektury. – podkreśla rzecznik Naczelnik Biura Prezydenta Urząd Miasta Sopotu, Magdalena Jachim. Konserwator Zabytków Miasta Sopotu wystosował do właścicieli nośników reklamowych w obrębie ul. Bohaterów Monte Cassino i Placu Przyjaciół Sopotu, zawiadomienia o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie samowolnego montażu reklam. Konserwator zaleca powrót do tradycyjnych form reklamy zewnętrznej, w postaci chociażby malowanych ręcznie szyldów, liter przestrzennych, neonów – co wzbogaci pejzaż miejski o elementy o charakterze indywidualnym i artystycznym.

 – Niedobrze, kiedy wizerunkiem miasta zamiast pięknej secesyjnej architektury czy ciekawych nowoczesnych form są reklamy łodzi, samochodów, napojów czy ubrań – uważa prezydent Jacek Karnowski – Takie reklamy można spotkać wszędzie, a my chcemy podkreślić wyjątkowy charakter Sopotu. Liczę na współpracę z sopockimi przedsiębiorcami, którym także zależy na marce naszego miasta.

 Sopot został, jako zespół urbanistyczno-krajobrazowy, wpisany do rejestru zabytków pod numerem 936 decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Gdańsku z dn. 12.02.1979 r., z uwagi na reprezentowane przezeń historyczne wartości przestrzenno-architektoniczne. Skutkiem tej decyzji obszar ten podlega ochronie prawnej na mocy art. 7 pkt 1 Ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. Walory te czynią z miasta i jego otoczenia miejsce niepowtarzalne i wyjątkowe, którego urok został nie tylko utrwalony ubiegłowieczną tradycją, ale i współcześnie jest powszechnie doceniany. – informuje Jachim

1 KOMENTARZ

  1. Bardzo mi sie podoba decyzja odnośnie reklam ! Podobne kroki powinny podjąć i inne miasta.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.