Centrum Inicjatyw Obywatelskich w Słupsku jako jedno z pierwszych w Polsce wsparło serwis „NaprawmyTo.pl”. Za jego pomocą mieszkańcy miasta będą mogli informować odpowiednie organy i instytucje o nieprawidłowościach i problemach w przestrzeni publicznej.

Celem portalu internetowego „NaprawmyTo.pl” jest przekazywanie informacji od mieszkańców do władz miasta o lokalnych problemach. – Dzięki temu urząd i podległe mu jednostki będą mogły szybciej i skuteczniej rozwiązywać zgłoszone problemy – mówi Małgorzata Kiernicka z Centrum Inicjatyw Obywatelskich w Słupsku.
Zgłaszane problemy są przez system gromadzone i dzielone na pięć różnych kategorii: infrastruktury, bezpieczeństwa, budynków, przyrody i interwencji.
Tej ostatniej mogą się już obawiać urzędnicy i służby porządkowe, które przez zaniedbywanie swoich obowiązków mogą zostać szybko z tego rozliczone. Nowy pomysł rozwiązywania problemów na odległość bardzo spodobał się mieszkańcom Słupska. W zaledwie kilka dni od momentu uruchomienia projektu już pojawiły się pierwsze sukcesy.
Inicjatywa serwisu powstała w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych, tam system z powodzeniem funkcjonuje już od kilku lat. Projekt realizowany jest dzięki wsparciu finansowemu Fundacji im. Stefana Batorego.