mat. prasowe

Gdyński samorząd po raz siódmy rozpoczyna kampanię „Mały procent, wielka sprawa”, która służy popularyzacji idei przekazywania 1% podatku dochodowego na rzecz uprawnionych organizacji.

W ubiegłym roku 58% gdyńskich podatników skorzystało z tej możliwości, przekazując łącznie ponad 4 mln zł.W tym roku do kampanii włączyło się 35 organizacji. Aby dotrzeć do jak najliczniejszej grupy odbiorców w autobusach ZKM, jednostkach urzędu, radach dzielnic, oddziałach bibliotek oraz szkołach i przedszkolach umieszczone zostaną plakaty informujące o akcji.

mat. prasowe

Wydane zostaną także broszury zawierające opis procedury wpłaty 1% i materiały informacyjne dotyczące wszystkich organizacji posiadających status organizacji pożytku publicznego – mających siedzibę w Gdyni lub organizacji spoza Gdyni, które działają na rzecz miasta i włączyły się w kampanię. Każda z nich otrzyma także własną pulę ulotek, w formie zakładek do książek.

W centrach handlowych i na ulicach miasta będzie można spotkać wolontariuszy wraz z pracownikami Gdyńskiego Centrum Organizacji Pozarządowych, którzy odpowiedzą na wszelkie pytania związane z akcją i zachęcą do przekazania 1% podatku.

Przygotowany zostanie także spot reklamowy, który będzie emitowany na stronie miejskiego portalu internetowego, na gdyńskich ekranach ledowych oraz we wspierających akcję mediach.

Do 50 największych gdyńskich pracodawców oraz blisko 200 biur rachunkowych rozesłane zostaną materiały zachęcające do przekazania należnej części podatku na rzecz lokalnych organizacji.

Warto przypomnieć, że gdyńska kampania „Mały procent – wielka sprawa” została doceniona przez niezależnych obserwatorów życia publicznego, otrzymując m.in. tytuł „Kampanii Społecznej Roku 2010”, przyznany przez Fundację Komunikacji Społecznej i portal kampaniespoleczne.pl, a w 2009 r. nagrodę specjalną w konkursie „100% z 1%”, organizowanym przez tygodnik Newsweek Polska.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.