mat. prasowe

4,5 tysiąca wystawców ze 189 krajów zjechało do Londynu.  Mowa o największych targach branży turystycznej „World Travel Market”, które potrwają do 10 listopada. Polskę reprezentuje 29 wystawców.

mat. prasowe

Według ekspertów z branży turystycznej państwa europejskie radzą sobie bardzo dobrze, w pierwszej dziesiątce najczęściej odwiedzanych krajów na świecie, aż sześć to właśnie państwa europejskie. Najczęściej odwiedzanym przez turystów krajem w Europie była w 2010 r. Francja – 75 mln przyjazdów, następnie Hiszpania (ok.53 mln odwiedzających) i Włochy z liczbą przyjezdnych ok. 45 mln. Wielka Brytania, Turcja, Niemcy (które zanotowały aż 11-procentowy wzrost), Austria, Ukraina, Rosja oraz Grecja, znalazły się w grupie 20-10 mln odwiedzających turystów. We Wschodniej Europie najlepsze wyniki osiągają kraje bałtyckie: Estonia, Litwa i Łotwa, które zdaniem autorów raportu „dalekie są jeszcze od poziomu rynków zachodnioeuropejskich, ale mocno zyskują na sąsiedztwie Rosji i Finlandii”.

Światowa Organizacja Turystyczna (UNWTO) w swoim raporcie wyróżniła także Polskę jako kraj, w którym, w porównaniu z najbliższymi sąsiadami, ekonomia i turystyka mają się bardzo dobrze, o czym świadczy 5-procentowy wzrost w ruchu turystycznym naszego kraju. Polskę na targach reprezentują między innym Polska Organizacja Turystyczna oraz organizacje regionalne, nie zabrakło na targach Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej z Gdańska. – W tym roku wszyscy, którzy podchodzą do naszych stoisk, pytają o Euro i miasta, w których odbywać się będą mecze – mówi Bogdan Becla, dyrektor Polskiej Organizacji Turystycznej w Londynie. – Zainteresowanie imprezą jest ogromne – dodaje.

Polskie stoisko Poland 2012 – Football FanCamp zdobyło nagrodę za najlepsze stoisko w kategorii Best Stand Personnel. Okazało się zdecydowanym faworytem sędziów, wygrało głównie dzięki osobom za nie odpowiedzialnym. Byli oni opisywani jako „bardzo przyjaźni, chętnie udzielali informacji oraz namawiali do udziału we wszystkich dostępnych na stoisku atrakcjach.” Personel stoiska zdobył dużo głosów za ogólną wiedzę na temat produktu i swoje dobre maniery. Duże zainteresowanie Polską i Euro2012 jest dobrym sygnałem dla polskiej turystyki, w szczególności miast, w których rozgrywane będą mecze: Gdańsk, Poznań, Warszawa, Wrocław.

Galeria

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.