Galeria Szperk powstaje przy ulicy Płk. Dąbka w Gdyni Pogórze. Ze sklepów i lokali usługowych, pierwsi klienci będą mogli skorzystać najprawdopodobniej już w lutym 2012r.
Na 23 tysiącach mkw. powierzchni znajdzie się 60 sklepów i punktów usługowych oraz gastronomia. Największa powierzchnia w centrum zajęta będzie przez delikatesy Piotr i Paweł. – Komercjalizację Galerii Szperk rozpoczęliśmy z końcem 2010 roku. Do tej pory pozyskaliśmy m.in. takich najemców, jak Deichmann, Rossmann, H&M, Nomi, Reserved, Mohito, House czy Cropp. Operatorem spożywczym będzie sieć delikatesów Piotr i Paweł. W ciągu ostatnich kilku tygodni podpisaliśmy kolejne umowy. Do grona nowych najemców dołączą sieć Empik, marka Takko oraz stacja paliw BP, która będzie zlokalizowana na terenie kompleksu. W tej chwili galeria jest skomercjalizowana w 70 procentach i jesteśmy na etapie dopinania kolejnych umów z kilkoma sieciami odzieżowymi – mówi Marta Tymicka, z Ires Sp. z o.o., firmy odpowiedzialnej za komercjalizację Galerii Szperk. Potencjał demograficzny Centrum Handlowego Galerii Szperk stanowi 152 300 mieszkańców (w promieniu 5 km).
Skąd nazwa galerii? Wzięła się od atrakcji przyrodniczej, jaką jest Mierzeja Rewska, zwana przez miejscowych Kaszubów „Szpyrk”. Rozdziela ona ciepłe wody od strony Pucka i bardziej słone, chłodniejsze od strony Gdańska. Została usypana przez te same prądy morskie co Mierzeja Helska. Szeroki u nasady na 40-50m Szpyrk, przy odpowiednim obniżeniu się wód w Zatoce, wyłania się z morza niemal na długości 1km. Po jednej stronie cypla, nawet przy bardzo silnym wietrze pozostaje pas gładkiej, niewzburzonej wody.