fot. Energa

Spółka Energa Operator zwiększyła swoją flotę samochodową o 9 ekologicznych fiatów panda z silnikami elektrycznymi. Ekoauta, które trafią do pomorskich oddziałów, nie wydzielają spalin i są dziesięciokrotnie tańsze w eksploatacji od tradycyjnych samochodów.

fot. Energa

Ekoauta Energi posiadają silnik synchroniczny prądu zmiennego o mocy 15 kW .  W czasie testów pojazdy osiągnęły maksymalną prędkość 150 km/h. W stosunku do modeli z tradycyjnym silnikiem, elektryczne fiaty panda mają mniejszą moc silnika, ale nieco wyższy moment obrotowy. Samochody te można ładować w zwykłym gniazdku elektrycznym (230 V, 16 A). Do pełnego „zatankowania” auto potrzebuje ok. sześciu godzin, co wystarcza na przejechanie nawet 150 km. Jedno „tankowanie do pełna” wynosi niecałe 5zł. Kierowca, który samochodem elektrycznym w ciągu miesiąca przejedzie 2 tysiące kilometrów, zużyje około 240 kWh energii, za które zapłaci ok. 65 zł. Auto z silnikiem spalinowym na tym samym dystansie spali około 130 litrów benzyny, która przy obecnych cenach kosztowałaby około 665 zł. W tym przypadku miesięczna oszczędność to nawet 600 zł. Silniki elektryczne to nie tylko szansa na obniżenie kosztów podróżowania. Samochody elektryczne, nie emitując groźnych dla środowiska spalin, są pojazdami ekologicznymi.  

fot. Energa

– Ekologiczne i ekonomiczne auta, choć na razie traktowane w Polsce jako ciekawostka,  już wkrótce będą cieszyły się zainteresowaniem wielu odbiorców – uważa Rafał Czyżewski, wiceprezes Energi-Operator. – Dla naszej firmy, odpowiedzialnej za infrastrukturę energetyczną, oznacza to konieczność przygotowania się na nowe wyzwania, związane  choćby z przyłączaniem do sieci stacji ładowania aut – dodaje. Do pomorskich oddziałów Energi Operator trafi w najbliższych dniach 9 elektrycznych samochodów, m.in. do Gdańska, Gdyni, Słupska i Koszalina.

4 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.