fot. Port Gdynia

To był kolejny udany rok dla gdyńskiego portu. Obroty ładunkowe wyniosły 18,2 mln, co stanowi drugi wynik w jego historii. A według wstępnej wersji sprawozdania finansowego Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. zakończył 2015 rok zyskiem w wysokości 47,5 mln zł.

fot. Port Gdynia
fot. Port Gdynia

To, co charakteryzuje osiąganie bardzo dobrych wyników jest fakt, że Zarząd Portu działa bardzo aktywnie na polu inwestycyjnym. W 2015 roku ZMPG-a S.A. pomyślnie sfinalizował pięć ważnych projektów współfinansowanych przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.

A od początku 2016 roku Zarząd Portu przystąpił do realizacji strategii rozpisanej do roku 2027. Głównym źródłem finansowania tych inwestycji będą środki własne, które zostaną uzupełnione przez fundusze unijne. Jedną z najważniejszych inwestycji, jaka czeka gdyński port, jest Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia Etapy I-III. Jest o tyle ważna, że stanowi ważny argument dla zachowania konkurencyjności Portu Gdynia w przeładunkach kontenerów.

Wśród inwestycji, na najbliższe lata znalazły się również: Przebudowa nabrzeży w porcie Gdynia Etap II-III, Przebudowa dostępu kolejowego do zachodniej części Portu Gdynia, Budowa publicznego terminalu promowego w Porcie Gdynia, Budowa infrastruktury portowej do ścieków sanitarnych ze statków. Planowany koszt inwestycji wynosi ponad miliard złotych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.