mat. prasowe

STRABAG zakończył rozbudowę  infrastruktury w rejonie Nabrzeża Szczecińskiego w Porcie morskim Gdańsk. Realizacja projektu zwiększa zdolność przeładunkową terminalu, a nowe powierzchnie składowe przyczynią się do usprawnienia procesu obsługi intermodalnego transportu towarowego.

mat. prasowe
mat. prasowe

Inwestycja w Porcie Gdańsk została zrealizowana w formule „Zaprojektuj i zbuduj”. Prace projektowe rozpoczęły się w czerwcu 2014 roku. Prace wykonawcze trwały 7 miesięcy i zakończyły się w  grudniu 2015 roku. Projekt dofinansowany był ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Wartość kontraktu STRABAG wyniosła blisko 26 mln złotych brutto.

Prace budowlane prowadzone były na obszarze około 4 ha. Rozbudowa powiększyła powierzchnię składową terminalu do 2,6 ha oraz usprawniła układ postojowy i komunikacyjny na terenie o wielkości ponad 1 ha. W ramach projektu przedłużono również torowisko żurawi portowych i rozbudowano infrastrukturę sieciową.

W efekcie przeprowadzonych prac terminal może przyjąć więcej kontenerów zwiększając swoją zdolność przeładunkową do około 100 tys. TEU. Jednocześnie doprowadzono do równowagi wszystkie funkcje zadaniowe terminalu, tj. zdolności składowe i manipulacyjne przyległego do nabrzeża terenu do zdolności przeładunkowych nabrzeża.

Najważniejszym elementem budowanych przez STRABAG nowych placów składowych i postojowych jest konstrukcja i wytrzymałość ich nawierzchni. Dostosowuje się je ściśle do rodzaju składowanych towarów i warunków użytkowanych pojazdów przeładunkowych. W celu zapewnienia wymaganej wytrzymałości na obciążenia, konstrukcja placu składowego w Porcie Gdańsk została zaprojektowana przy wykorzystaniu specjalistycznej technologii. Po wzmocnieniu terenu za pomocą ponad 4,5 tys. kolumn żwirowo – cementowych, ustabilizowany został grunt, na którym wykonano następnie nawierzchnię betonową wzmocnioną zbrojeniem rozproszonym w postaci włókien stalowych. W ten sposób nawierzchnia uzyskała odpowiednią nośność do składowania kontenerów i pracy ciężkich pojazdów i urządzeń.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.