Latem bieżącego roku, z inicjatywy wiceprezydenta Sopotu Marcina Skwierawskiego, rozpoczęto rozmowy w sprawie opracowania wspólnego harmonogramu budżetów obywatelskich na przyszły rok.
W wyniku porozumienia Trójmiasta oraz 9 gmin województwa ustalono wspólne terminy realizacji budżetów obywatelskich na etapie zgłaszania wniosków oraz głosowania:
Składanie wniosków – kwiecień 2016
Głosowanie – 12-25 września 2016
Wspólny harmonogram obejmie: Gdańsk, Sopot, Gdynię, Puck, Władysławowo, Pruszcz Gdański, Lębork, Szemud, Tczew, Rumię, Malbork oraz Krynicę Morską.
– Mamy nadzieję, że dzięki skoordynowaniu kalendarzy budżetów obywatelskich w naszych miastach wzrośnie zainteresowanie i zaangażowanie mieszkańców. Kolejną korzyścią przy wspólnym działaniu jest połączenie sił w kampanii informacyjnej – mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu, który jeszcze jako pracownik Urzędu Miasta Sopotu, był koordynatorem pierwszego budżetu obywatelskiego w Polsce.
– Wspólne działanie, metropolizacja procesów jest głównym celem wspólnoty metropolitalnej, której powstanie zainicjował Gdańsk w 2011 roku – mówi Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska, Prezes Zarządu Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot. – Współpraca przy projektowaniu Budżetu Obywatelskiego jest kolejnym krokiem w celu efektywnego wykorzystania potencjału stowarzyszonych miast oraz jest doskonałym sposobem na wspieranie się samorządów, dzielenia doświadczeniami – podkreśla Adamowicz.