Fot. Sławomir Łukaszuk

Wspólna interwencja senatora Kazimierza Kleiny oraz posła Zbigniewa Konwińskiego w sprawie budowy drugiego toru kolejowego między Słupskiem a Lęborkiem znalazła się na biurku ministra infrastruktury i rozwoju. Inwestycja już jest weryfikowana przez PKP PLK S.A.

Fot. Sławomir Łukaszuk
Fot. Sławomir Łukaszuk

Przypomnijmy. 18 maja parlamentarzyści zwrócili się z prośbą do minister infrastruktury i rozwoju w sprawie modernizacji linii kolejowej łączącej Słupsk z Trójmiastem, chodzi o budowę drugiego toru pomiędzy Słupskiem a Lęborkiem. PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowując się  do przebudowy linii kolejowej nr 202 łączącej Gdańsk z Stargardem Szczecińskim przez Lębork, Słupsk, Koszalin, Białogard, Świdwin i Łobez, opracowało cztery warianty modernizacji i w żadnym z nich nie znalazła się budowa drugiej nitki kolejowej między Słupskiem a Lęborkiem. W planach była  jedynie budowa mijanki pomiędzy Potęgowem a Damnicą.

– Cały czas walczymy o dwa tory na całym odcinku, to co proponuje PKP czyli dwa tory z Gdyni do Lęborka i podniesienie prędkości na całej długości plus rozjazd pomiędzy Damnicą i Potęgowem to by był duży skok jakościowy do obecnej sytuacji, ale to nas w pełni nie zadowala – mówi poseł Konwiński. – Dlatego zabiegany też o dwa tory na całym odcinku Lębork-Słupsk – dodaje.

Parlamentarzyści w interwencji podnosili, że budowa na tym odcinku kilkukilometrowej mijanki nie rozwiąże problemu zatłoczenia linii Słupsk-Gdynia. Nadmieniali, że pociągi nadal będą stać na stacjach, aby przepuszczać te jadące z przeciwka, a czas podróży skróci się, ale tylko nieznacznie.

– Przed 1945 rokiem na odcinku Słupsk-Lębork linia nr 202 była dwutorowa – mówi senator Kazimierz Kleina. – Chodzi nam o odtworzenie połączenia kolejowego sprzed II wojny światowej, większość mostów oraz wiaduktów nie wymaga gruntownej przebudowy, a na wyspach jest miejsce na drugi tor – wyjaśnia parlamentarzysta.

Na chwilę obecną inwestycja zakładająca dobudowę drugiego toru szlakowego jest analizowana i weryfikowana przez PKP. Do sprawy wrócimy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.