fot. sxc.hu

Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego podsumowało 2014 rok. Ze statystyk przekazanych wojewodzie pomorskiemu wynika, że w ostatnich dwunastu miesiącach operatorzy numeru alarmowego 112 przyjęli ponad milion zgłoszeń (1 026 901).

fot. sxc.hu
fot. sxc.hu

Niestety niepokoić może nadal ogromna liczba zgłoszeń fałszywych i bezzasadnych, które w roku 2014 stanowiły około 70 proc. wszystkich połączeń odebranych przez WCPR. Statystyka pokazuje, że nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że numer alarmowy 112 służyć ma ratowaniu ludzkiego zdrowia i życia. Niestety duża liczba dzwoniących traktuje WCPR jak centrum informacji, pod którym dowiedzieć się można np. o lokalizacji postojów taksówek czy rozkładzie jazdy pociągów. Warto pamiętać, że blokowanie numeru alarmowego może utrudnić udzielenie pomocy osobie, która naprawdę jej potrzebuje.

Spośród zgłoszeń zasadnych, wymagających pilnej interwencji służb najwięcej, bo ponad 14 proc., dotyczyło zdarzeń wymagających interwencji policji. Niespełna 9 proc. dzwoniących oczekiwało pomocy służb medycznych. Zdarzenia, do których – za pośrednictwem WCPR – wzywano pomorskich strażaków stanowiły ponad 1,3 proc. wszystkich połączeń. Ponad 6 proc. wybierających numer alarmowy 112 potrzebowało pomocy innych służb.

Najwięcej, bo niemal 281 tysięcy zgłoszeń odebrano w WCPR w trzecim kwartale 2014 roku, czyli w miesiącach: lipiec, sierpień, wrzesień. W pozostałych trzech kwartałach liczba połączeń z numerem 112 wynosiła od niespełna 231 tysięcy do ponad 258 tysięcy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.