fot. sxc.hu

W październiku w gminie Wicko zostanie wdrożony system TeleOpieki czyli telefonicznego systemu wzywania natychmiastowej pomocy w nagłych wypadkach takich jak: upadek, zasłabnięcie, pożar czy włamanie. 

fot. sxc.hu
fot. sxc.hu

TeleOpieka ma za zadanie również pomoc podopiecznemu w codziennych sprawach: usunięcie awarii domowej, informacja o dyżurach specjalistycznych szpitali, całodobowych aptekach a także wsparcie psychologiczne dla osób samotnych. Usługa skierowana jest przede wszystkim do osób starszych, niesamodzielnych, trwale lub czasowo samotnych. TeleOpieka podnosi poczucie bezpieczeństwa.

Budowa terytorialnego systemu TeleOpieki PCO odbywa się etapami. Podobnie jak w innych krajach pierwszy etap stanowi zawsze budowa podsystemu „czerwonego przycisku alarmowego”, a więc działania na rzecz polepszenia bezpieczeństwa mieszkańców. „Przycisk”, ten współpracując z urządzeniem abonenckim np. aparatem telefonicznym SOS, przesyła sygnał alarmowy do całodobowo funkcjonującego Centrum Operacyjno – Alarmowego /COA/. Chodzi o stworzenie systemu, który będzie niezawodny a jednocześnie tani.

Dzięki tej usłudze, jest możliwość uzyskania pomocy w razie nagłego przypadku w szybki i prosty sposób, gdy coś się wydarzy bliscy od razu zostaną o tym poinformowani, przez co  osoba taka ma poczucie, że ktoś zawsze nad nią czuwa, zyskuje tak potrzebne do życia poczucie bezpieczeństwa i spokoju. –mówi Dariusz Waleśkiewicz Wójt Gminy Wicko.

Najczęstsze przypadki to upadki w łazience, które w razie poważniejszych złamań nie pozwalają na przemieszczenie się do telefonu i wezwanie pogotowia, podobnie jest przy zawałach, udarach, śpiączce cukrzycowej czy ataku padaczki. Dzięki TeleOpiece istnieje możliwość szybkiego wezwania pomocy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.